۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۵۰۲۲

انتقاد آیت الله امینى از تداوم اختلافات و معرفی چند گانه اسلام در کشور

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امینى از تداوم اختلافات و تخریب وحدت و معرفى چندگانه اسلام در کشور انتقاد و اظهار تآسف شدید کرد.
آيت الله اميني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دبیرخانه دین پژوهان کشور، آیت الله ابراهیم امینی در دیدار با دکتر آیت پیمان و اعضاى دبیرخانه شوراى دین پژوهان، ضمن تشکر از ارائه گزارش فعالیت هاى علمى خارج کشور مدیر مسئول دین‌پژوهان گفت: بر اساس تجربیات و سفرهای خارجی متعددی که در دوران مسئولیت خود داشته‌ام، بسیاری از مسائل و انتقادات مطرح شده را وارد می‌دانم و توصیه می‌کنم گزارش‌های کاملی از سفرهای خود و واقعیت‌های موجود به محضر مقام معظم رهبری و مسئولان دفتر ایشان برای پی‌‌گیری ارائه کنید.

 

 

وی افزود: این که ما با برگزاری چند همایش و کنفرانس و ارائه گزارش‌های آن به مسئولان فکر کنیم اسلام و انقلاب را صادر و گرایش به اسلام و بیداری اسلامی را ایجاد کرده‌ایم تصور درستی نیست، بلکه مهم این است که بدانیم از معرفی اسلام چه کسی بیشترین بهره‌برداری را می‌کند، و به عبارتی کدام اسلام معرفیمی‌شود.

 

 

وی ادامه داد هم اکنون در فرانسه و انگلستان، اسلام دومین دین است، در آلمان و دیگر کشورها هم گرایش خوبی به اسلام وجود دارد اما ما نباید چشم‌های خود را ببندیم چرا که واقعیت این است که در حال حاضر از موج اسلام‌گرایی که ما ایجاد کردیم وهابیت بیشتر از خود ما بهره‌برداری می‌کند و هم اکنون اسلام بیشتر از ناحیه وهابیت شناخته و معرفی می‌شود، چرا که ما منابع کافیمالی، امکانات و کتاب‌های مفید به زبان خارجی برای معرفی شیعه نداریم و سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام نمی‌دهیم.

 

 

آیت الله امینى ضمن تشکر از دبیرخانه دین‌پژوهان کشور به لحاظ برگزاری دهمین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین گفت: من همان‌گونه که پیشتر هم گفتم انتظاری برای برگزاری این مراسم و تجلیل نداشتم و از زحمات شما و همکارانتان هم تشکر می‌کنم و درباره فعالیت‌های بعدی در این زمینه هم توقعی ندارم و هر کدام ازکارهای بنده که در مسیر اهداف و کارهایتان است و صلاح می‌دانید اقدام کنید.

 

 

وى بیان کرد: همایش برگزار شده هم به لطف خدا خوب بود اما از صدا و سیما گله دارم و معتقدم که وظیفه خودش را در زمینه اطلاع‌رسانی این مراسم به درستى انجام نداد.

 

 

آیت الله امینی در ادامه به لزوم انجام پژوهش‌های درون دینی و تحقیق و پژوهش در موارد موجود دربحث دین و عقاید دینى را از جمله مسائلی که لازم است دبیرخانه دین‌پژوهان در دستور کار خود قرار دهد عنوان کرد.

 

 

عضو شوراى تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد شدید و ابراز نگرانى از معرفی چندگانه اسلام در کشور گفت: متأسفانه ما هم‌اکنون معرفی دقیق، روشن و واحدی از تشیع راستین و واقعی شیعه، حتی در میان علما و حوزه علمیه قم که پرچم ‌دار تشیع است نداریم و هر کس این مذهب را با نگاه خاص خود معرفی می‌کند و حتی گاهی دیده می‌شود نویسندگان،مداحان، علما، سخنرانان و منبری‌ها یکدیگر را تکذیب می کنند واین وضعییت واقعا دردناک است و موجب می‌شود بسیاری از جوانان با این تناقض‌ها منحرف شوند. و لازم است دین پژوهان برای این مشکل وارد کار شوند، حقایق را روشن کنند، جلوی افکار مختلف را بگیرند و راه‌ حلی برای این مشکل پیدا کنند، چرا که اگر ما در دورانی که نظام جمهوری اسلامی حاکم است نتوانیم تشیع را به درستی معرفی کنیم واقعا جای تأسف دارد./978/د102/ج

ارسال نظرات