۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۸۱۶
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه:

دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد و گفت: این دوره از سوم مرداد ماه آغاز می شود.
حجت الاسلام مهدي محمدي فر

حجت الاسلام مهدی محمدی فر، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد و عنوان داشت: این دوره شامل دو بخش اخلاقی و آموزشی است که بخش اخلاقی و تهذیبی 10 روز و بخش آموزشی 20 روز به طول می انجامد.

 


حجت الاسلام محمدی فر ادامه داد: بخش اخلاق این دوره از سوم مرداد ماه آغاز شده و به مدت 10 روز برگزار می شود که در این بخش طلاب با مباحث اخلاقی آشنا می شوند.

 


وی خاطرنشان کرد: مبانی این دوره اخلاق دو کتاب میثاق طلبگی و اخلاق اسلامی است که از سوی اساتید حوزه علمیه به طلاب جدید الورود آموزش داده می شود و در کنار تدریس این دو کتاب، اساتید اخلاق از استان کرمانشاه و قم نیز به طرح مسائل اخلاقی و آشناسازی طلاب با جایگاه اخلاق در اسلام می پردازند.

 


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در پایان این بخش از دوره اختبار و تثبیت، پذیرفته شدگان می توانند در دوره 20 روزه آموزشی شرکت کنند.

 


حجت الاسلام محمدی فر ابراز کرد: دوره آموزشی با حضور طلاب سال اول برگزار می شود و هدف از اجرای این دوره آشنایی طلاب جدید الورود با برنامه های حوزوی از جمله نوع و حجم دروس است، طلاب باید بتوانند با تهذیب نفس، رسالت خود را که تبلیغ و تبیین و ترویج آموزه ها و احکام اسلام است، به نحو احسن به انجام برسانند.

 


وی اظهار داشت: برگزاری چنین دوره هایی موجب می شود طلاب با شناخت و آگاهی بیشتری به حوزه وارد شده و پیش زمینه مناسبی از نوع دروس و حجم آن، مباحث اخلاقی و تهذیبی و... در ذهن داشته باشند و این دوره فرصت مناسبی برای سنجش میزان علاقه طلاب جدیدالورود به دوره های حوزوی است.

 


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در پایان تصریح کرد: هماهنگی های لازم جهت برگزاری مطلوب دوره انجام شده و امید است که دوره اختبار و تثبیت سال جاری نیز به نحو احسن برگزار شود./857/ت302/ب4

ارسال نظرات