۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۷۶۵

گزارشی از مراسم رونمایی چلچراغ حکمت

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه از چلچراغ حکمت که بردارنده چهل کتاب و پژوهش از آثار شهید مطهری است رونمایی شد
گزارشی از مراسم رونمایی چلچراغ حکمت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه از چلچراغ حکمت که بردارنده چهل کتاب و پژوهش از آثار شهید مطهری است رونمایی شد.
براساس این گزارش، همزمان با سی‌امین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری،مراسم رونمایی از طرح «چل‌چراغ حکمت» عصر روز گذشته در سالن اجتماعات کانون اندیشه جوان برگزار و در این نشست از 40 اثر پژ‍وهشی با موضوع بررسی آراء و اندیشه‌های شهید مطهری رونمایی و از محققان این پژ وهش ها تقدیر به عمل آمد.

طرح «چل‌چراغ حکمت» حاوی 40 تحقیق و ‌‌پژوهش از 40 استاد حوزه و دانشگاه و محقق درباره کتاب‌ها، دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید مطهری است که با همکاری کانون اندیشه جوان و حمایت سازمان ملی جوانان به رشته تحریر درآمده است.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، مدیر اجرایی طرح حکمت چلچراغ، به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این طرح براساس سفارش و توجه مقام معظم رهبری با هدف فرآوری و بازتولید آثار شهید مطهری متناسب با نیاز جوانان انجام گرفته است.

وی ساده نویسی و متناسب بودن با نیاز قشر جوان را از ویژگی های این کتاب های خواند و اظهار داشت: در ابتدای آغاز این طرح، هیات علمی برای تدوین کتاب ها انتخاب و محققان و نویسندگان از طریق این هیات علمی برگزیده شدند.

حجت الاسلام رضوانی نسب خاطر نشان کرد: برای تالیف این اثر ارزشمند از چهل محقق ونویسنده حوزه علمیه قم و استادان کمک گرفته شده است.

وی با بیان این که محققان انتخاب شده آشنا با آثار و آرای شهید مطهری هستند، یادآورشد: در ابتدا محققان طرح اولیه خود را برای نوشتن کتاب ارائه می کردند که در صورت تایید هیات علمی آن کار ادامه می یافت.

مدیرکل امور طلاب حوزه علمیه قم آغاز این کار را دوسال پیش عنوان کرد و گفت: آثار ارائه شده در چندین مرحله مورد ارزیابی قرار می گرفت و پس از بررسی های دقیق از سوی کارشناسان کتاب ارائه شده تدوین خود را ادامه می داد.

وی اظهار داشت: این طرح در چهار بخش تقسیم شد تا آثار پژوهشی که اقتباسی از آثار شهید مطهری بود با حفظ اصالت و متناسب با نیاز امروز جوانان به صورت همگون تولید و جمع‌آوری شود.

حجت الاسلام رضوانی نسب گفت:حجج الاسلام آقایان حسن پناهی‌آزاد، حسن اسماعیل‌پور، مهدی عبداللهی، سید مصطفی حسینی‌نسب، امین عابدی‌نژاد، رضا میرزایی، عبدالحسین خسروپناه، علی دژاکام، بهروز محمدی، محمدبافر پورامینی، عبدالله محمدی، حمیدرضا شاکریان، اکبر پیروی و عباس چراغ‌چشم، عباس رضوانی نسب برخی از نویسندگان این آثار بودند.

وی به برخی موضوعات تدوین شده چلچراغ اشاره کرد و اظهار داشت: امامت و رهبری، عدل الهی، انسان شناسی، مهدویت، تربیت، امر به معروف، انقلاب اسلامی، معاد، حکمت احکام، جوان، عقلانیت، زن، حجاب، آزادی، فلسفه اسلام و غرب، عرفان، امیرمومنان، تشیع، اسلام، خداشناسی و اهل بیت و ... برخی این موضوعات تدوین شده است.

ارسال نظرات