۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۶۵۵۷
آیت الله امینی در سفر به شهرستان کوهرنگ:

مسؤولان برای رفع مشکلات دینی مردم وارد میدان شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امینی با تأکید بر این که امروز شرایط تبلیغ در دورترین مناطق هم فراهم است و هیچ گونه کوتاهی در این رابطه پذیرفته نسیت، خاطرنشان کرد: ما روحانیان نسبت به این مسئله وظیفه داریم و فردای قیامت نسبت به آن باید پاسخگو باشیم؛
آيت ‌الله ابراهيم اميني، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله ابراهیم امینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز با سفر به شهرستان کوهرنگ، با امام جمعه، فرماندار و برخی از مسؤولان این شهرستان پیرامون مسائل فرهنگی و امور تبلیغی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

 

وی با بیان این که مردم استان چهارمحال و بختیاری و خصوصا قوم غیور لر، در تدین و صفای دل و ارادت به انقلاب همیشه پیشتاز بوده اند، گفت: اگر بخواهیم عمده ترین مشکل مردم این منطقه را بیان کنم باید بگویم که مردم شهرستان کوهرنگ از گذشته تا به امروز، در فقر فرهنگی به سر می برند و این بسیار دردآور است.

 

آیت الله امینی با اشاره به دوران فعالیت خود در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده این مردم در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: بحمدالله امروز وضعیت رفاهی و فرهنگی مردم نسبت به گذشته تغییر قابل محسوسی کرده اما هنوز محرومیت رخت بر نبسته و این مایه تأسف است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان خاطرات حضور تبلیغی خود در شهرستان کوهرنگ در سال های قبل از انقلاب و در روزهای نخستین انقلاب، اظهار داشت: مردم این منطقه از همان زمان های گذشته در بیان احکام، مسابل شرعی و امور فرهنگی در فقر کامل به سر می برند و با توجه به گذشت سال ها باید گفت متأسفانه هنوز این محرومیت ها به چشم می خورد و این برازنده نظام اسلامی نیست.

 

این عضو جامعه مدرسین با تأکید بر ضرورت حضور مستمر روحانیان و مبلغان دینی در مناطق محروم این شهرستان تصریح کرد: یکی از ضرورت های امروز جامعه اسلامی این است که مبلغان دینی به طور مستمر در بین خانوارهای عشایری حضور فعال داشته باشند و به بیان مسایل دینی بپردازند و این مهم ترین رسالت امروز روحانیت است.

 

وی ترویج معارف اسلام در بین عشایر را یک فرصت تبلیغی مناسب دانست و ابراز داشت: عدم آگاهی و ندانستن مهم ترین دلیل فاصله گرفتن عشایر از مبانی دینی شده است و این به خاطر نبودن روحانی در بین آن ها است.

 

آیت الله امینی حضور روحانی در بین عشایر را از نان شب هم واجب تر دانست و افزود: در این میان مسؤولان و متولیان امر موظفند زمینه حضور روحانی در این مناطق را فراهم بیاورند و این از ضرورت ها است.

 

وی با تأکید بر این که امروز شرایط تبلیغ در دورترین مناطق هم فراهم است و هیچ گونه کوتاهی در این رابطه پذیرفته نسیت، خاطرنشان کرد: ما روحانیان نسبت به این مسئله وظیفه داریم و فردای قیامت نسبت به آن باید پاسخگو باشیم؛ بنابراین بکوشیم که شرمنده درگاه الهی نشویم.

 

این مدرس عالی حوزه علمیه قم با بیان این که بنده نسبت به مردم این منطقه احساس وظیفه می کنم، گفت: هر چه زودتر مشکلات، کمبودها و نیازهای دینی این شهرستان در همه ابعاد آماده و در اختیار اینجانب گذاشته شود تا مراتب را به گوش مسؤولان تراز اول حوزه و مراجع تقلید و حتی مقام معظم رهبری برسانم و پیگیر رفع مشکلات فرهنگی مردم در این شهرستان باشم./9457/پ202/ج

 

ارسال نظرات