۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۷۸۱۶۹
به مناسبت چهلمین روز رحلت آن عالم فرزانه؛

علمای عراق از مجاهدت‌های مرحوم آیت‌الله آصفی تجلیل کردند

خبرگزاری رسا ـ آیین چهلمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدمهدی آصفی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در عراق با حضور پرشمار و باشکوه علما و فضلای حوزه علمیه نجف، اساتید دانشگاه، شخصیت‌های علمی و چهره‌های فرهنگی ـ سیاسی عراق در نجف اشرف برگزار شد.
علماي عراق در مراسمي پرشكوه از مجاهدت‌هاي مرحوم آيت‌الله آصفي تجليل كردند

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، در این مراسم که عصر چهارشنبه هفتم مرداد با حضور بیش از یک هزار تن از فضلا، طلاب، شخصیت‌ها و سیاسیون در دانشگاه کوفه برگزار شد، شماری از علمای ایرانی و تعدادی از اندیشمندان عراقی در تجلیل از مجاهدت‌ها، مبارزات، خدمات علمی و نقش مرحوم آیت‌الله آصفی در تقریب و اتحاد مذاهب سخن گفتند.

 

از ایران، آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که آن عالم مجاهد را از سال‌های بسیار دور می‌شناخته است، به بررسی شخصیت علمی وی پرداخت و نقش او را در ادوار گوناگون تاریخ معاصر مانند حضور در میدان‌های مبارزه با دشمنان بعثی در هشت سال دفاع مقدس ستود.

 

همچنین آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده جدید مقام معظم رهبری در عراق، ضمن ارج نهادن به خدمات طولانی مرحوم شیخ محمدمهدی آصفی در عراق اعلام کرد که مشی و راه ترسیم شده آن روحانی وارسته، مسیری است که نمایندگی رهبر معظم انقلاب در عراق به آن پایبند خواهد بود.

 

در این مراسم باشکوه، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام به شخصیت استوار مرحوم آیت‌الله آصفی در مقابله با جریانات سلفی ـ تکفیری اشاره کرد و او را در زمره کسانی دانست که در شرایط سخت مبارزه و زمانی که کم‌تر کسی در برابر افکار و اندیشه‌های داعش موضع می‌گرفت، مقابل این جریانات، بدون واهمه ایستادگی کرد.

 

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکسی مشتمل بر دوران طلبگی، مبارزه، مسئولیت‌های اجتماعی، حضور در کشورهای گوناگون، دوران بیماری، ارتحال، تشییع در قم و نجف و خاکسپاری در جوار مولا علی علیه‌السلام به نمایش گذاشته شده بود.

 

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با تدوین و اهدای یک بسته‌ فرهنگی، شرکت‌کنندگان این مراسم را با زندگی، افکار، آرا، اندیشه‌ها و سوابق مبارزاتی و مجاهدت‌های مرحوم آیت‌الله محمدمهدی آصفی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در عراق آشنا می‌کرد.

 

نکته جالب توجه این مراسم، استقبال نیروهای بسیج مردمی از شرکت‌کنندگان آیین چهلمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدمهدی آصفی بود.

 

از حاضران ایرانی این برنامه می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله تسخیری، آیت‌الله حسینی و حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، حجت‌الاسلام والسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حجج اسلام نجفی روحانی، بهجتی و احسی نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در عراق، کربلا و نجف اشرف اشاره کرد.

 

آیت‌الله حاج شیخ محمدمهدی آصفی، نماینده پیشین رهبر معظم انقلاب در عراق، بامداد 16 شعبان امسال در ایران درگذشت و پس از تشییع در دو شهر مقدس قم و نجف و اقامه نماز از سوی آیات عظام مکارم شیرازی و فیاض در این دو شهر، در جوار مولایش امیرالمومنین،‌ علی علیه‌السلام برای همیشه آرام گرفت./1330/د101/ی 

ارسال نظرات