۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۷۸۸۴۷
سردار باقرزاده خبر داد؛

تشییع پیکر مطهر ۲۵۱ شهید دفاع مقدس در ۲۰ استان کشور

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۲۵۱ شهید دفاع مقدس که ۵۴ تن از آنان شناسایی شده‌اند، در سالروز شهادت امام صادق(ع) در ۲۰ استان کشور تشییع خواهند شد.
سردار باقرزاده

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدا در روز 20 مردادماه خاطرنشان کرد: پیکرهای طیبه 251 شهید دوران دفاع مقدس که 54 تن از آنان شناسایی شده‌اند، در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در 20 استان کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد. پیکرهای مطهر غواصان و خط شکنان عملیات کربلای 4 هم در میان این شهدا هستند.

 

تشییع و خاکسپاری دو برادر همزمان بعد از گذشت 31 سال

وی اظهار داشت: در بین این شهیدان پیکر 2 برادر شهید که در عملیات بدر در سال 63 به شهادت رسیده‌ بودند، از شهر نیشابور قرار دارد. شهید «محمد حصاری» که قبل از ماه مبارک رمضان پیکرش پیدا شده بود به همراه دیگر برادر شهیدش «محمدباقر حصاری» که در هفته اخیر پیدا شده است، پس از سال‌ها همزمان در شهر نیشابور تشییع خواهند شد. شهید محمد حصاری متولد 1320 است که در سن 43 سالگی به شهادت رسید و شهید محمدباقر حصاری متولد 1315 است که در سن 48 سالگی به شهادت رسید.

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمار شهدا برای تشییع و تدفین در روز شهادت امام صادق(ع) در استان‌های مختلف متفاوت است، تصریح کرد: در استان‌های مازندران، اصفهان، خوزستان، کرمان و همدان شهدا به صورت کاروانی تشییع خواهند شد.

 

جزئیات تشییع شهدا در شهر تهران

سردار باقرزاده با اشاره به برنامه تدفین شهدا در پایتخت گفت: در شهر تهران هم همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برنامه تشییع شهدا را خواهیم داشت. مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، پارک زیتون در منطقه 14 تهران، حوزه امیرالمومنین در منطقه 20(شهرری) و سپاه سیدالشهدای شهرری چهار نقطه از شهر تهران است که شهدا در آن به خاک سپرده خواهند شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات شناسایی شهدا همچنان ادامه دارد و بقیه شهدا هم پس از شناسایی و مکان یابی برای تدفین، تشییع و خاکسپاری خواهند شد./822/د101/ی

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات