۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۷۹۳۴۳
سلیمانی:

دولت با واردات بی رویه اقتصاد مقاومتی را لگدمال کرده است

خبرگزاری رسا « نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی بی مفهوم و لوث شد و دولت با واردات بی رویه آنرا لگد مال کرد،دولت افتخار می کند ذخایر نفت و گاز ایران در دنیا اول است. ولی درب نفت و گاز را بر روی جوانان و دانشمندان باز نمی کند و ژنرال همیشه وزیر، فقط بلد است خام فروشی کند.
محمد سليماني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد سلیمانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: توافق هسته ای حساس ترین موضوع تاریخ معاصر ایران است که به برکت خون شهدا و هدایت افتخار آمیز رهبری و پایداری ملت فداکار، شیاطین کاخ سفید صراحتاً اذعان داشتند که دانش ایران قابل بمباران نیست و با تحریم نیز از بین نمی رود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه قانون اساسی برالزام ورود مجلس به متن توافق حکم می کند ادامه داد: عده ای در صدد لق کردن آن هستند، باید گفت شما چه کاره اید که برای مجلس تعیین تکلیف می کنید؟ با ورود به متن و اظهار نظر مستدل و مسئولیت آور مبتنی بر متن موافق و مخالف، جمهوری اسلامی ایران خواهد دانست چه چیزی قرار است امضا شود. نمی دانم چرا عده ای خصوصاً دولت و بالاخص فردی از تیم مذاکره از ورود مجلس به متن واهمه دارند و می ترسند؟ مگر در این متن چه چیزی هست که نباید باز شود؟ آیا اگر مردم و نمایندگان با جوانب مثبت و منفی آن آشنا شوند و با چشم باز به آن رأی دهند چه کسانی ضرر می کنند؟

 

وی تاکید کرد: باید بررسی کارشناسانه برجام را از متن گرفت و حواشی ها و سخنرانی ها و سرودها را دورریخت، نمی توان با سیاه بازی موارد سیاه توافق را سفید کرد، با سخنرانی و مصاحبه های متناقض چند پهلو کار کارشناسی انجام نمی شود. مگربا ادعای پوچ عدم کارآیی فردو و اراک و نطنز و آدرس غلط دادن می توان نگران نبود؟ با ساده سازی و سیاه بازی و ادعای نذر روغن ریخته، نمی توان پیشرفت ها و افتخارات را کم مایه کرد و کشور را در آینده گرفتار نمود.

 

سلیمانی ادامه داد: محروم کردن مجلس از این حق قانونی توسط دولت یا حتی هیات رئیسه مجلس و رؤسای فراکسیونها مردود است،حتی در صورتی که عده ای موفق شوند مجلس را محروم کنند، رسوائی در تاریخ را چه می کنند؟ نقاط سیاه موجود در توافق اگر برطرف نشود دل هر ایرانی را در حال و آینده به درد می آورد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون فصل کارشناسی است تصریح کرد: دستگاههای اجرائی باید کارشناسانه به مجلس تعهد دهند که متن، کارآمد و بدون نقص است، مثلاً بانک مرکزی باید لغو ناگهانی تحریم خود و آزادی پولهای بلوکه شده و وزارت اقتصاد باید بر داشته شدن بلافاصله ی تحریمهای مالی و اقتصادی و وزارت نفت باید زمان و میزان رفع تحریم نفتی را کتباً تأیید کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: باید وزارت دفاع نظر کارشناسی بدهد که توافق و قطعنامه چه بر سر ایران می آورد؟ ضریب امنیتی ایران چقدر تضعیف و سایه تهدید چقدر بر سر ایران گسترده و چه روزنه امنیتی برای ورود دشمن ایجاد می شود؟ میزان برداشت اطلاعات دشمن و عمق عملیات اطلاعاتی او در زمان و در مکان به بهانه محدودیتهای تجاری تا کجا است؟

 

وی با بیان اینکه آنهائی که بچه‌های‌شان مقیم در غرب هستند، ادعای پذیرش مسئولیت قانونی و شرعی‌شان به درد عمه قزی می‌خورد؛  اظهار کرد:  بنابراین نباید زمینه فراهم گردد تا هر وزارت توپ را به زمین تیم مذاکره کننده بیاندازد. زیرا متن حاضر می گوید تعهدات ایران بسیار سنگین، طولانی مدت، عمیق و فراهسته ای است و بدیهی است که پیروی از رهبری و اطاعت امر او عامل وحدت و برقراری عزت و رسیدن به مقصد است و منافاتی با کار کارشناسی مجلس ندارد. چون مجلس مثل ملت، گوش به فرمان و سرباز رهبری است.

 

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: در حوزه اقتصاد و صنعت و نفت متأسفانه دولت در دو سال گذشته همه امور را به نتیجه مذاکرات گره زد و مسئولین مربوطه و وزرا پای را روی پا انداختند و چشم به بیرون بستند، نهایتاً نتیجه چه شد؟ نقدینگی کشور طی دو سال گذشته با افزایش بالغ بر 350 هزار میلیارد تومان از مرز 800هزار میلیارد تومان گذشت یعنی تقریباً دو برابر شد و هیچگاه این نقدینگی به سمت تولید داخل هدایت نشد و عزمی هم برای آن نبود.

 

این نماینده مجلس افزود: به یمن افزایش ده برابری نرخ سوخت و نرخ ریالی ارز از دلار 1200 تومان به 2850 تومان هزینه جاری دولت در سال 1394 نسبت به سال 89 تقریباً دو برابر گردید. یعنی هزینه دولت در 3 سال برابر 8 سال دولت قبل گردید. فاجعه است یعنی دولت پُر می خورد و کار نمی کند.

 

سلیمانی گفت: سالخوردگان در دولت مجبور به ارائه آمارهای متناقض و مخدوش شده اند و مردم هم این آمارها را حس و لمس نمی کنند و گرانی ها هم ادامه دارد و رکود نیز در حوزه اقتصاد و صنعت و نفت همچنان حاکم است. بانک ها هم که مسیر ایجاد اشتغال و تولید را با عدم پرداخت وام به تولید سد کرده اند، لذا شاهدیم مشکل بیکاری و اشتغال همچنان حل نشده پا برجاست و دولت همه را به وعده پسا توافق دعوت کرده و می کند.

 

سلیمانی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بی مفهوم و لوث شد و دولت با واردات بی رویه آنرا لگد مال کرد،دولت افتخار می کند ذخایر نفت و گاز ایران در دنیا اول است. ولی درب نفت و گاز را بر روی جوانان و دانشمندان باز نمی کند و ژنرال همیشه وزیر، فقط بلد است خام فروشی کند. کلید حل اشتغال جوانان در نفت و گاز است، ولی افسوس که وزیر اعتقادی به فکر و همت و دانش ایرانی ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه منابع انسانی ایران در دنیا بی نظیر است و ظرفیت نهفته در آن فوق العاده است افزود: ولی افسوس که هم و غم دولت باز کردن پای چشم آبی ها و بادامی ها به کشور و ایجاد اشتغال در کشور آنهاست،غم انگیز است.

 

وی اظهار داشت: تحولات عجیب منطقه، احتمال طراحی نقشه های شوم و مشکوک و مبهم و مجهول توسط دشمنان را می دهد. غفلت نا بخشودنی است. همه مسلمانان زیر سایه تهاجمند. نکند عده ای در چرت باشند و خواب دشمن تعبیر گردد.

 

سلیمانی گفت:این جملات ناب از کدام دولتمرد راستگوی یازدهم است؟ " بگذاریم میدان قلم وبیان،میدان بازی باشدتاحقایق برای مردم وجامعه تبیین شود"، " خداوندابه توپناه می‌برم از بستن دهان رقیبان ومنتقدان"؛ امروز گوینده این جملات چه توجیهی دارد؟ و چه زود فراموش کرد.


وی گفت: پیشنهاد می کنم کسانی که معتقدند مجلس نباید وارد متن توافق شود، مردانگی کنند و کاندیدای کمیسیون ویژه هسته ای نشوند و اگر شدند نمایندگان عزیز مردانگی کنند و به آنها رأی ندهند. اینجا امر ملی است و سهمیه بندی فراکسیونی نباید باشد./858/د102/ج

ارسال نظرات