۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۹۶۴۴
حجت‌الاسلام سلطانی:

برخورد با مظاهر بدحجابی از نشر فساد در جامعه جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که ایام تابستان زنان بدحجاب در مراکز تفریحی، اقامتی و سطح شهر پراکنده حضور پیدا می‌کنند، گفت: لازم است دستگاه های دولتی و قضایی نسبت به این گونه ناهنجاری ها برخورد مناسب را نشان دهند تا فساد در جامعه نشر پیدا نکند.
حجت الاسلام سلطاني

حجت الاسلام سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به ضرورت پایبندی به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اظهار کرد: عفاف و حجاب، یک اصل واجب پذیرفته شده اسلامی و دینی است و در این رابطه هر فرد بالغ جامعه ما می تواند ضرورت پایبندی به آن را درک کند.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در حقیقت زنان و بانوان جامعه اسلامی باید این اصل ثابت شده واجب الهی را رعایت کنند و ما به فرموده مقام معظم رهبری چادر را حجاب برتر و زیباتر می دانیم و حجاب هایی هم که اندام های بدن و برجستگی ها را می پوشاند، شرعی بوده و در محدوده حجاب اسلامی است.


وی با بیان این که در زمینه حجاب و عفاف جامعه، انقلاب اسلامی و مؤمنان تلاش زیادی کرده اند، گفت: از قیام مردم مشهد در مسجد جامع گوهرشاد قریب 80 سال پیش تا انقلاب عظیم امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی که 37 سال از آن می گذرد، همه ملت جامعه اسلامی نسبت به قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای اسلامی تاکید داشته و کلیه آحاد و اقشار جامعه باید نسبت به این مساله حساس باشند.


حجت الاسلام سلطانی با بیان این که مساله عفاف و حجاب یک کار فرهنگی و مدت دار است، تصریح کرد: باید پذیرش عفاف و حجاب فرهنگ سازی شده و از کودکستان به آن پرداخته شود و زیر بنای آن از آن جا شکل بگیرد، در این زمینه دستگاه های فرهنگی تلاش می کنند و آن جا که مظاهر علنی بدحجابی و عفت عمومی جامعه را جریحه دار کند، باید برخورد قانونی و اسلامی صورت گیرد.


بد حجابی با عقیده، فکر و ارزش های انقلاب اسلامی منافات دارد

وی با بیان این که باید با این اصل به عنوان یکی از اصول امر به معروف و نهی از منکر برخورد شود، خاطرنشان کرد: در حقیقت باید این اصلی که عفت و حجاب جامعه را تضعیف کرده است، متوجه خلاف گویی خود بشود و برای حفظ این آسیب ها به دنبال راهکار ها رفت. بد حجابی  برخلاف عقیده، فکر و ارزش های انقلاب اسلامی است.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: باید عفاف و حجاب را از پایه‌های زیرینش همانند مجلس شورای اسلامی و امثال آن مورد بررسی قرار داد و همه دستگاه ها هماهنگ با هم برای از بین بردن بدحجابی حساس باشند، همچنین ضرورت دارد همه تشکیلات قضایی نسبت به برخورد با آن واکنش دهند.


حجت الاسلام سلطانی با اشاره به نقش رسانه در ترویج حجاب و عفاف یادآور شد: فعالیت رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی است، پیش از آن که بخواهیم برخورد قهر آمیز نسبت به کم کاری ها کنیم، باید از کسانی که نسبت به این مساله دغدغه دارند و به دنبال حل مشکلات هستند، قدردانی کنیم. مقید بودن به این اصل ارزش بالایی دارد.

 

ضرورت فرهنگ سازی توسط رسانه های جمعی در نشر فرهنگ حجاب و عفاف

وی با اشاره به آماری، 35 درصد از قشر بانوان جامعه را  دارای حجاب برتر و چادری دانست و اظهار کرد: در کنار آن 35 درصد حجاب چادری، 35 درصد نیز حجاب شرعی مانتو داریم، از این ها 20 درصد نگاه به شرایط می کنند تا ببیند که کدام وضعیت در جامعه غلبه دارد و به همان سمت می روند و 10 درصد دیگر پایبند به اصول اخلاقی نیستند.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش بیست درصدی که نگاه به شرایط می کنند، وابسته به رسانه ها است، رسانه ها باید بر روی این موضع کار و کوشش کنند، ما زنان محجبه و متدین را داریم، دولت در این باره بخشی کارمند دارد و باید آنها را به رعایت قانون و نسبت به رعایت حجاب و عفاف تشویق کند.


حجت الاسلام سلطانی با بیان این که دولت باید با فرهنگ سازی بی حجابان را به مسیر دین و سعادت هدایت کند، گفت:  ما در این زمینه نا امید نیستیم، جو مشهد در تابستان گرم است و زائر از سراسر کشور با فرهنگ های متنوع در این کلانشهر معنوی کشور حضور پیدا می کنند.


وی ادامه داد: ایام تابستان یک سری ناهنجاری هایی خواسته یا ناخواسته به وجود می آید و زنان بد حجاب در مراکز تفریحی، اقامتی و سطح شهر پراکنده حضور پیدا می کنند، بدون شک مقداری جامعه اسلامی بر روی اینها حساسیت داشته و لازم است دستگاه های دولتی نسبت به این گونه ناهنجاری ها برخورد مناسب را نشان دهند تا فساد در جامعه نشر پیدا نکند./864/ت302/ی

ارسال نظرات