۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۲۴۷

کتاب «از تفاوت تا تفاهم؛ آشنایی با تفاوت‌های زن ومرد» روانه بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «از تفاوت تا تفاهم؛ آشنایی با تفاوت‌های زن ومرد»، در راستای ارائه سبک زندگی اسلامی، به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور منتشر شد.
کتاب «از تفاوت تا تفاهم: آشنايي با تفاوت‌هاي زن ومرد»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «از تفاوت تا تفاهم: آشنایی با تفاوت‌های زن ومرد» با هدف ارائه مهارت های زندگی مشترک بر پایه آموزه های دینی تهیه شده و در صدد آن است که ضمن بیان مشترکات زن و شوهر و البته تفاوت های آنان ، با استفاده از دستورات نورانی اسلام و هم چنین روانشناسی بر آگاهی های زوجین افزوده و موجبات استحکام خانواده ها را فراهم آورد.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: امروزه دامنه اختلافات خانوادگی در عموم اصناف جامعه گسترش یافته و متاسفانه آمار طلاق بالا رفته است که یکی از مهم ترین دلیل این امر عدم آگاهی از مهارت های لازم برای زندگی مشترک است.

 

برپایه این گزارش؛ آگاهی از تفاوت‌­هابه هر کدام از زن و مرد این فرصت را می­‌دهد که هم‌­زبان و همدل باشند و بتوانند به دنیای یکدیگر وارد شده و به زبان مشترک دست یابند. روحیة‌ زنانه، برای‌ زنان است و روحیة‌ مردانه، ویژه مردان و اگر این تفاوت‌‌ها جابه‌‌جا شود، نقش‌‌ها جابه‌‌جا می‌‌شوند و کسی نمی‌­تواند در جایگاه خود، ابراز وجود و احساس مسئولیت کند و آن‌‌گاه مشکلات دیگری به وجود می‌‌آید. بنابراین لازم است زوج‌­‌های جوان، پیش از هر چیزی شناخت کاملی از تفاوت‌های یکدیگر داشته باشند.

 

این کتاب از دو گفتار تشکیل شده است: گفتار اول به شباهت‌ها و مشترکات زن و مرد می‌پردازد و گفتار دوم به تفاوت‌های آن دو؛ تفاوت‌هایی از قبیل تفاوت در فضایل اخلاقی، ارتباط کلامی، عواطف و احساسات.

 

گفتنی است: این کتاب توسط، دفتر مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تدوین و توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی به رشته تحریر در آمده است.

 

خاطرنشان می شود : علاقه‌مندان به این کتاب نفیس، که توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری طریق معرفت ثقلین در سه هزار نسخه چاپ شده است، می توانند جهت تهیه آن به سایت www.tahzib-howzeh.ir و یا www.fm24.ir مراجعه کرده و یا با شماره های 09190658050 و 02537841162 تماس حاصل کنند./998/د102/ق 

منبع: معاونت تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور

ارسال نظرات