۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۳۶۸
در نشست خبری ستاد امور بین الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا مطرح شد؛

برگزاری نخستین اجلاس مجمع خادمین رضوی/ افتتاحیه جشنواره امام رضا با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ در حاشیه برگزاری افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، نخستین اجلاس مجمع خادمین رضوی نیز برگزار خواهد شد.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ستاد امور بین الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) با محوریت اعلام برنامه‌های این همایش، ظهر سه‌شنبه 27 مرداد در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم دکتر سید محسن هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تبریک دهه کرامت، گفت: این دهه بسیار ارزشمند است، ما نیز تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده‌ایم تا با برگزاری هر‌چه بهتر سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)، گامی بلند در مسیر اشاعه و معرفی اندیشه‌های امام رضا(ع)، فراتر از مرز‌های ایران برداریم.

بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) از سال 87 آغاز به ‌کار کرده است

در ادامه این مراسم، دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به سابقه ایجاد بخش بین الملل در جشنواره امام رضا(ع)، گفت: قبل از سال 87 جشنواره تنها در داخل کشور برگزار می‌شد، اما با سیاست‌گذاری‌هایی که انجام شد، در 7 سال گذشته این همایش با افراد خارج از کشور و محبان امام رضا(ع) از سراسر جهان برگزار شود، ضمن این‌که امسال نیز در راستای همین سیاست 79 در جشنواره امام رضا(ع) شرکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: مسؤولیت دعوت از میهانان 40 کشور و هماهنگی با آنان بر عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است، ضمن این‌که مهمانان سایر کشور‌ها از طریق سایر نهاد‌ها برای ورود به ایران دعوت شده‌اند.

رییس ستاد بین الملل جشنواره امام رضا(ع) با شاره به 2 رخداد مهم در طی برگزاری جشنواره امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره، به‌طور ویژه از تمام خادمانی که از سال 87 از سراسر جهان با این جشنواره همکاری داشته‌اند تقدیر به‌عمل می‌آید، علاوه بر این از پروفسور ویکتور الکک از کشور لبنان که در مدح امام هشتم قصیده سرایی کرده‌اند، شیخ زاک زاکی از کشور نیجریه به پاس خدمات بی چشمداشت وی به دوستداران اهل بیت(ع) و مقام شامخ مرحوم آیت‌الله آصفی، تجلیل به عمل خواهد آمد.

ابراهیمی با تشریح بخش دیگری از برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع)، تأکید کرد: امسال و در حاشیه این جشنواره 20 فیلم درباره امام هشتم، 6 نسخه کتاب و تعدادی سرود و نماهنگ به رایزنی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: 200 قطعه عکس رضوی برای کار‌های نمایشگاهی، ارسال کتابخانه‌های دیجیتال و توزیع سه مجله بین المللی با محوریت حضرت رضا(ع) جهت ارائه به علاقه‌مندان به آن حضرت در سراسر جهان آماده شده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع بانوان رضوی در تاریخ یکم شهریور‌ماه، گفت: در راستای تکریم نقش بانوان خادم رضوی، مجمعی با همکاری نهاد امور بانوان ریاست جمهوری و آستان قدس رضوی در کنار جشنواره اصلی برگزار خواهد شد.

ابراهیمی با بیان این مطلب که در راستای برگزاری جشنواره امام رضا(ع)، مقالاتی با موضوع امام رضا(ع)، ارائه خواهد شد، افزود: در شهر‌های شیراز، مشهد و قم و در ارتباطات جشنواره اصلی، مقالات ترجمه شده‌ای به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی جهت ارائه به جشنواره، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رییس ستاد بین الملل جشنواره امام رضا(ع) در پایان به برگزاری مراسم تکریم مقام امام رضا(ع) در کشور ترکمنستان اشاره و خاطر‌نشان کرد: در سالروز میلاد امام هشتم، در کشور ترکمنستان مراسم تکریم مقام آن حضرت در محل قدمگاه امام رضا(ع) در شهر مرو برگزار خواهد شد، ضمن این‌که تلاش‌هایی انجام شده است تا روایات و احادیث امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف جهان ترجمه در اختیار علاقه‌مندان به آن حضرت در سراسر گیتی قرار بگیرد.

گفتنی است که در این نشست، به‌طور رسمی از خبرنگار خبرگزاری رسا برای شرکت در مراسم افتتاحیه امام رضا(ع) دعوت به‌عمل آمد./856/پ202/ح

ارسال نظرات