۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۸۱۵۶۸
به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل؛

همایش همه علیه استکبار در دانشگاه تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «همه علیه استکبار» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تهران برگزار شد.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «همه علیه استکبار» با حضور سفرای کشور کوبا، ونزوئلا و بولیوی و برخی نویسندگان مبارز علیه استعمار و به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بعداز ظهر سه شنبه در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

روبرتو کویلا نویسنده کتاب «افسانه یازده ستامبر» در این مراسم گفت: کار من نوشتن کتاب های تخیلی بود و بعد از حادثه 11 ستامبر سوژه جذابی را برای نوشتن پیدا کردم.

 

وی با انتقاد از این که آمریکا به قوانینی که وضع می شود احترام نمی گذارد و پایبند به آن نیست گفت: تعامل بین فرهنگ ها و قوانین بین المللی امری ضروری است و اگر به قوانین احترام نگذاریم یاغی می شویم و در نظر آمریکا این قوانین معنایی ندارد و این وحشی گری است.

 

کویلا در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: آمریکا بهترین کنترل بر رسانه ها دارد و از طریق اینترنت دسترسی به اطلاعات را دارد.

 

وی با انتقاد این که راه حلی برای این سلطه نداریم، بیان کرد: آمریکا از طریق هالیود فرصت تغییر در ذهن مردم را ایجاد می کند و باید به دنبال راه حلی برای این موضوع بود.

 

کویلا افزود: البته امکانات سایر کشورها در برابر امکانات آمریکا همانند قطره ای در برابر سونامی است و اگر پایگاه تلویزیونی تاسیس شود آنها بیشتر از ساخت موشک عصبانی می شوند و باید سعی شود که با کم ترین امکانات بیشترین نتیجه را کسب کرد.

 

در ادامه این کنفرانس پرفسور الکساندر دوگین استاد دانشگاه که به صورت ویدئو کنفرانس شرکت کرده بود گفت: غرب تحت سلطه فناوری تمدن های دیگر رابه زیر سلطه خود در آورده است.

 

استاد دانشگاه با تأکید بر این که تمام مذاهب دنیا باید به دنبال سنت گذشته خود باشند، بیان کرد: مجامع مدرن غرب داری فرهنگ شیطانی است و ما باید در مقابل این چالش ها ایستادگی کنیم و مقاومت تنها از طریق نظامی امکان پذیر نیست.

 

دوگین تصریح کرد: ما از نظر معنویات با آنها متفاوت هستیم و برای این ایرانی ها باید در کنار رهبران معنوی انقلاب خود بمانند و ایستادگی کنند.

 

وی سیاست غرب را توطئه طلبانه دانست و خاطرنشان کرد: روز 28 مرداد نمونه ای از فعالیت های استکبار علیه مردم کشورها است و کشو های غربی قصد سلطه بر منافع اقتصادی کشور های دیگر را دارند.

 

استاد دانشگاه بریتانیا را همچون جزیره ای در خدمت آمریکا دانست و بیان کرد: آمریکا به صورت یک استعمارگر خواهان همراهی ملت های جهان است و احترامی برای سایر کشور های دنیا ندارد.

 

دوگین با بیان اینکه ابزار سلطه استعمار تغییر کرده است، گفت: استعمارگران همان اهداف گذشته را دنبال می کنند و تنها ابزار ارتباطی آنها تغییر کرده است.

 

دوگین در پایان صحبت های خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش به صورت ویدئو کنفرانس، گفت: کشورهای اروپای شرقی باید از انقلاب ایران الگو بگیرند و در برابر سلطه گران ایستادگی کنند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات