۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۶۷۱

اعتراف آمریکا به خطر سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ طبق اسناد تازه منتشر شده وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور سال‎ها پیش از خطر سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.
اعتراف آمریکا به خطر سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در اسنادی که به تازگی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا از طبقه بندی خارج شده است، دولت آمریکا در میانه جنگ میان اعراب و رژیم صهیونیستی از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی نگران بوده است.
 
طبق این اسناد دولت آمریکا در سال 1969 از رژیم صهیونیستی خواسته است کتبا تعهد دهد که ساخت موشک های جریشو و هرگونه موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را متوقف کند.
 
رژیم اشغالگر قدس که در سال 1967 در جنگ شش روزه با کشورهای مصر، اردن و سوریه به پیروزی رسید، طبق قرارداد امضا شده با فرانسه در سال 1963، منتظر دریافت موشک های میان برد جریشو 1 از این کشور بود.
 
در اسناد فاش شده وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که در سال 1969، اسحاق رابین نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی آمریکا قول داده است که اسرائیل به قدرتی اتمی تبدیل نخواهد شد، تا سال 1972 موشک های استراتژیک را مستقر نخواهد کرد و سرانجام قول داده است که ان پی تی را تصویب کند.
 
رژیم اشغالگر که گمان می رود اولین بمب اتمی خود را در سال 1966 ساخته است، تاکنون از امضای معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان پی تی) امتناع کرده است.
 
در سال 1969 هنری کیسینجر در گزارشی به ریچارد نیکسون، رییس جمهور وقت آمریکا، تاثیر سلاح های هسته ای اسرائیل بر منطقه را بیان می کند.
 
کیسینجر در این گزارش می گوید: دسترسی پنهانی اسرائیل به سلاح های اتمی، خطر باالقوه در خاورمیانه را افزایش می دهد و ما مایل به همدستی با آنان نیستیم./847/ب904/د
ارسال نظرات