۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۷۰۱

سوء استفاده روحانی مرجع نما از تظاهرات ملت عراق

خبرگزاری رسا ـ تجمعات اعتراضی مردم کربلا، نجف و بغداد به فساد، با سوء استفاده و موج‌سواری طیف فتنه‌گری همراه شده است که همزمان با شیعه خواندن خود، بارها ضدیت خود را با مرجعیت نشان داده‌ است.
سيد محمود الصرخي الحسني روحاني منحرف مدعي مرجعيت در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در هفته‌های گذشته مطالبه عمومی در عراق برای مبارزه جدی با فساد و ویژه‌خواری مسؤولان شکل گرفته است و در کنار این مطالبات، همراهی و رهبری مرجعیت شیعه؛ دولت العبادی را مصمم کرد تا طرح 7 بندی را برای مبارزه با فساد در هیأت دولت تصویب کرده و پس از آن در پارلمان به تصویب برساند.

 

در این میان اما جریان مشکوکی در شهرهای کربلا، نجف و بغداد؛ در میان شعارهای مردمی برای اصلاحات در کشور؛ شعارهایی سر دادند که بیش از هر طرفی ذوق زدگی رسانه‌هایی چون العربیه و الشرق الاوسط و در کل رسانه‌های سعودی را در پی داشت.

 

شعارهایی که در میان مطالبه فساد ستیزی مردم، از سوی عده‌ای علیه مرجعیت شیعه و نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) کشیده شد و در این میان بی حرمتی‌هایی نیز به مرجعیت شیعه، نیروهای مقاومت داخلی و منطقه‌ای نیز شد.

 

روز گذشته نیز در بغداد در تظاهراتی در منطقه شیعه‌نشین پایتخت، در میان مطالبات مبارزه با فساد، همین مسأله تکرار شد و عده‌ای نسبت به بزرگان و رهبران شیعه بی احترامی کردند و حال روزنامه الشرق الاوسط در مقاله‌ی امروز خود با ذوق‌زدگی این تجمع را پوشش داده و اما در میانه نوشته خود به نکته مهمی اشاره کرده است که سر نخ حضور موج سواران در چنین تجمعاتی را کاملا روشن می‌کند؛ الشرق الاوسط به نقل از منابع خود طرفداران «محمود الصرخی» را عامل این‌گونه شعارها و تجمعات نام برده است.

 

«محمود الصرخی» کیست؟

 

محمود الصرخی شخصی است که پس از فتوای جهاد کفایی مرجعیت عراق در هنگام یورش گروه تروریستی داعش به عراق، علم مخالفت با این فتوی را برداشت و علیه حضرت آیت‌الله سیستانی موضع گرفت و طرفداران وی با نیروهای امنیتی کربلا درگیر شدند.

 

وی پیش از سقوط «صدام» دیکتاتور معدوم عراق، جزء حزب بعث به شمار می‌آمد و پس از سقوط وی، با سخنرانی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای هوادارانی را به دور خود جمع کرد؛ از وی بیشتر به عنوان روحانی شیعه انگلیسی و سعودی یاد می‌شود.

 

در سال 2005 او ادعای دیدار با امام زمان (عج) کرد که با واکنش شدید مراجع و شیعیان عراق مواجه شد. پس از بررسی سابقه وی، مشخص شد که او نیز از نیروهای سابق سازمان امنیت حزب بعث بوده که اکنون با همکاری با سازمان اطلاعات سعودی، با هدف تخریب مرجعیت شیعه، پا به عرصه گذاشته است.

 

پس از درگیری کوتاه نیروهای امنیت با طرفداران وی در کربلا در 14 تیر 93، بساط فرقه الصرخی جمع شد و شخص وی نیز متواری شد؛ اما حال با شکل‌گیری موج مطالبه مردمی برای اصلاحات که بنا به گفته «حیدرالعبادی» با پشتیبانی مرجعیت و مردم روح تازه‌ای به اقدامات اصلاح‌گرانه داده شده است، این فرقه وابسته به عربستان نیز موقعیت را مناسب دیده و سعی دارد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات