۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۸۳۹۶۴

چند خبر کوتاه از لرستان

خبرگزاری رسا ـ ضرورت الگو گیری از مدیریت شهید رجایی و باهنر در اداره کشور، همدلی دولت و ملت مهم ترین پشتوانه رسیدن به موفقیت‌های کشور، وجود ۲۷ خانه عالم در شهرستان الیگودرز و اقامه نماز جماعت در ۱۵ مسجد شهرستان پلدختر از عناوین اخبار کوتاه لرستان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، صبح امروز، در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان با تبریک هفته دولت گفت: مدیریت شهید رجایی و باهنر مدیریت جهادی در کشور بود.

 

وی مدیریت جهادی را امری مه در توسعه استان دانست و گفت: در راستای پیشرفت در کشور و استان باید از مدیریت شهید رجایی و باهنر در دولت الگو بگیریم.

 

بازوند با بیان این که نماینده ولی‌فقیه در استان افزون بر علم مذهبی توجه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی دارند، اظهار داشت: توجه نماینده ولی فقیه در لرستان به امور اقتصادی فرصتی مناسب است که در دستگاه های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به شعار سال عنوان داشت: عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی باید در جهت تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.

 

استاندار لرستان با اشاره به این که در راستای سیاست خارجه دو انتخابات نیز در سال 94 پیش‌رو داریم، افزود: با همدلی دولت و ملت شاهد خلق حماسه‌ای باشکوه و رقابتی سالم خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که در حوزه فرهنگی از سوی دشمن شاهد بمباران‌های فکری هستیم، اظهار داشت: باید در این زمینه کارهای فرهنگی بیشتری صورت گیرد و ارتباط فرهنگی تقویت شود تا دسیسه های دشمن خنثی شود.

 

بازوند با بیان این که در حوزه اجتماعی نیز با روی کار آمدن طرح تحول سلامت کار‌های بی‌نظیری انجام شده است، افزود: در این زمینه مشکلات به دلیل ضعیف بودن سرمایه اصلی ما مشکلات فراوانی وجود دارد که نیازمند تقویت است.

 

استاندار لرستان با بیان این که در حوزه عمرانی نیز اعتبارات امروز دولت جوابگوی توسعه نیست، خاطرنشان کرد: باوجود زیرساخت های عظیم، در زمینه نرم‌افزاری نیازمند حضور مردم هستیم.

 

همدلی دولت و ملت مهم ترین پشتوانه رسیدن به موفقیت‌های کشور است

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون آموزش، پژوهش و فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان  گفت: هفته دولت فرصتی برای تقویت همدلی بین ملت و دولت است.

 

وی همدلی دولت و ملت را مهم ترین پشتوانه رسیدن به موفقیت‌های کشور بیان کرد و افزود: در برهه حساس کشور تحقق شعار سال امری ضروری است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بان این که شهیدان رجایی و باهنر الگوی‌های بسیار مناسبی برای حکومت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امید است با در نظر گرفتن شرایط حساس کشور با تأسی از فرامین رهبرمعظم انقلاب و عمل به شعار سال با دشمنان اسلام مقابله و کشور را به موفقیت‌های مورد نیاز برسانیم.

 

وجود 27 خانه عالم در شهرستان الیگودرز

حجت ­الاسلام مصطفی عبدالهی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز از وجود 27 خانه عالم در این شهرستان خبر داد و گفت: خانه‌های عالم بسترساز حضور روحانیان و مبلغان در مناطق محروم به شمار می‌روند.

 

وی با بیان این که توجه بیشتر به خانه های عالم امری لازم و ضروری است، افزود: ساخت خانه‌های عالم تحول مهمی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام عبدالهی تصریح کرد: توسعه خانه های عالم در مناطق روستایی و ماندگاری روحانیان موجب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها شده است.

 

وی در ادامه به اقدامات روحانیانی که در خانه‌های عالم مستقر شده­اند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: روحانیان با حضور در خانه های عالم افزون بر اقامه نماز جماعت، تبیین احکام دینی و بیان مسائل شرعی نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، معارف اسلامی، اخلاق و نهج­البلاغه کلاس­های فرهنگی برای سنین مختلف برگزار می کنند.

 

حجت­ الاسلام عبدالهی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت­های تبلیغات اسلامی لرستان، در صورت تأمین اعتبار و همیاری مردم تعداد خانه­های عالم این شهرستان در سال جاری افزایش یابد.

 

اقامه نماز جماعت در 15مسجد شهرستان پلدختر

حجت‌الاسلام  علی صیادی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر از اقامه نماز جماعت در 15مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت به صورت مستمر در مساجد زمینه جذب جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم می کند.

 

وی با بیان این که  برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز جماعت در جامعه جدیت و تلاش مضاعف مسؤولان امری ضروری است، افزود: حضور جوانان در مساجد موجب هوشیاری آنان از دسیسه های فرهنگی دشمن شده و زمینه خنثی سازی توطئه های دشمن را فرام می کند./9459/پ203/ب4

ارسال نظرات