۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۴۱۷۱
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه کرمانشاه خبر داد؛

حضور فعال طلاب کرمانشاهی در مدارس آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه کرمانشاه از حضور فعال طلاب کرمانشاه در مدارس آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیست طلبه در مدارس سطح استان حضور خواهند داشت.
حوزه علميه

حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از حضور فعال طلاب در مدارس آموزش و پرورش خبر داد و عنوان داشت: در راستای اجرای فعالیت های تبلیغی، تعدادی از طلاب حوزوی در سال تحصیلی آینده در مدارس آموزش و پرورش استان حضور خواهند داشت.


وی حضور طلاب در میان دانش آموزان را فرصتی خوب برای جذب دانش آموزان نخبه اخلاقی به تحصیل در حوزه علمیه دانست و ابراز کرد: افرادی که استعداد تحصیلات حوزوی را دارند و ممکن است با چگونگی ورود به حوزه و ادامه تحصیل آشنایی نداشته باشند، با حضور طلاب در مدارس می توانند ابهامات خود را برطرف سازند.

 

حجت الاسلام محمدی فر با بیان اینکه طلابی که در سطوح مقدماتی در حال تحصیل هستند در این طرح حضور دارند، ادامه داد: یکی از وظایف خطیری که بر عهده روحانیان و طلاب قرار دارد، تبلیغ و اشاعه فرهنگ اسلامی است و حضور طلاب در میان قشر نوجوان که در خطر هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند فرصتی مناسب برای آنها ایجاد می کند تا آموزه های خود را به آزمون گذارند و به صورت عملی به کار گیرند.


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه افزود: این فرصت همچنین می تواند بر سطح دانش و تجربیات طلاب بیفزاید و به رشد اخلاقی آن ها کمک کند، زیرا حضور در چنین مکان هایی و پاسخگویی به مسائل دینی دانش آموزان نیازمند تسلط طلاب بر مسائل دینی است و اگر این اشراف در زمینه مسائل فرهنگی و اخلاقی و علم روز نیز کامل باشد طلبه حتی می تواند پاسخگوی شبهات و ابهامات دانش آموزان نیز باشد.


وی تعداد طلاب اعزامی به مدارس را بیست نفر اعلام کرد و تصریح کرد: 10 برادر مبلغ و 10 خواهر مبلغه در این طرح حضور دارند و به عنوان مشاور در مدارس، پاسخگوی سؤالات دینی و شبهات دانش آموزان هستند.


حجت الاسلام محمدی فر در پایان خاطرنشان کرد: حضور فعال طلاب و مبلغان در میان مردم و به ویژه قشر جوان و نوجوان می تواند فاصله میان روحانیان و مردم را در جامعه کم کند و سبب به وجود آمدن صمیمیت میان آن ها شود و این دوستی و قرب فرصتی طلایی در اختیار طلاب قرار می دهد تا بتوانند با اصلاح فرهنگ های غلط نفوذ یافته به کشور، به وظیفه خود که همان اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی است بپردازند.


لازم به ذکر است، در سال تحصیلی گذشته با اجرای چنین طرح هایی تعدادی از دانش آموزان به حوزه علمیه گرایش پیدا کرده و هم اکنون نیز به تحصیلات حوزوی مشغول هستند./857/ت302/ب4

ارسال نظرات