۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۸۴۶۲۵
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه:

ساخت فیلم‌های دین نقش مهمی در احیای فرهنگ اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: یکی از راه هایی که می توان در زمینه احیا و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی موفق بود برپایی نمایش، فیلم و سریال با محوریت اسلام و قرآن است.
حجت الاسلام مهدي محمدي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از مسؤولان، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان کرمانشاه شامگاه گذشته از نمایش «فصل شیدایی» دیدن کردند.

 


حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان داشت: با توجه به شرایط کنونی که دشمن از لحاظ نرم افزاری مجدانه مشغول به فعالیت است و با ایجاد شبهات مختلف در زمینه مسائل اعتقادی از سوی فرقه های گمراه و عرفان های نو ظهور سعی می کند قشر جوان را آماج حملات خود قرار داده و به منجلاب فساد و تباهی بکشاند آگاهی و شفاف سازی با برگزاری نمایش های دینی کمک بسزایی در پیدا کردن مسیر درست و صحیح آن ها خواهد کرد.

 


وی در ادامه بیان داشت: اجرای نمایش «فصل شیدایی» به ویژه با توجه به اینکه از علم روز استفاده شده است، دیدنی و شنیدنی است و می تواند جواب خوب و محکمی برای برطرف کردن شبهاتی که فرقه های مختلف ایجاد کرده اند باشد از این رو باید از مسؤولان و کادر اجرایی این نمایش تشکر و قدردانی کرد.

 


حجت الاسلام محمدی فر به حضور و استقبال گسترده مردم از نمایش «فصل شیدایی» اشاره و خاطرنشان کرد: این نمایش زمانی که زندگی و مجاهدت انبیای الهی و شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را به تصویر می کشد قطعأ مردم استان کرمانشاه از این برنامه درس خواهند گرفت و خروجی مثبتی دارد و می تواند اثرات خوب و مطلوبی داشته باشد.

 


معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه ابراز کرد: از جهت مسائل فرهنگی نباید سکوت کرد از این رو یکی از امور فرهنگی که می تواند خروجی های سازنده ای داشته باشد برگزاری برنامه هایی به سان نمایش فصل شیدایی است.

 


وی با بیان نکاتی پیرامون نمایش «فصل شیدایی» اظهار داشت: این نمایش از داستان ها و روایات خوب تاریخی بهره گرفته و زندگی انبیای الهی را به تصویر کشیده است، رشادت ها و مجاهدت هایی که بسیجیان و رزمندگان اسلام در راه پاسداری از کیان خود انجام داده اند را به مردم نشان می دهد، لحظه به لحظه این نمایش دارای پیام است.

 


حجت الاسلام محمدی فر گفت: در این نمایش می توان پیام عفاف و حجاب را از حضرت فاطمه الزهرا (س) و پیام مجاهدت و ایثار را از سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و موارد دیگر را به خوبی دریافت کرد، از این رو پیامدهای مختلفی دارد و قابل استفاده است.

 


وی در پایان تصریح کرد: یکی از راه هایی که می توان در زمینه احیا و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی موفق بود برپایی نمایش، فیلم و سریال ها با محوریت اسلام و قرآن است که نتایج آن بیشتر شدن تدبر قرآن و کاهش گناهان است./857/پ202/ب4

ارسال نظرات