۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۶۸۰
ویژه طلاب علوم دینی؛

چهارمین جشنواره هنر آسمانی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله چهارمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب حوزه‌های علمیه در سه بخش داستان، شعر و پژوهش با موضوع‌های سبک زندگی طلبگی و نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، وحدت اسلامی، چیستی هنر اسلامی و هنر و اخلاق اعلام ‌شد.
حجت الاسلام ملک دار جشنواره هنر آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ملکدار، مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره هنر آسمانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که هر انقلاب و اندیشه ‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نخواهد بود، گفت: قرآن که به عنوان یک  کتاب جاویدان مطرح است و در دل و جان انسان نفوذ می‌کند به خاطر استفاده از هنر است که در قالب داستان بسیاری از تعالیم الاهی را به انسان‌ها می‌آموزد.

 

وی با بیان این که هنر پیام انسان را جذاب و دلنشین می‌کند، افزود: پیامبر هم در تبلیغ دین از هنر استفاده می‌کرد و امروز اگر مبلغان و روحانیان بتوانند در امر تبلیغ از هنر استفاده کنند موفق خواهند بود.

 

حجت الاسلام ملکدار با اشاره به فعالیت مراکز حوزوی و دینی در بحث هنر گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه با مشارکت دیگر نهادهای حوزوی از جمله مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات، سازمان نشر ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس و مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما تاکنون سه جشنواره هنری در شهر قم برگزار کرده است که طلاب از سراسر کشور در این جشنواره ها شرکت کرده اند و آثار برجسته ای نیز ارائه شده است.

 

وی در ادامه به برگزاری چهارمین جشنواره هنر آسمانی در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تأثیر بر جامعه روحانیت در سه بخش داستان، شعر و پژوهش برگزار می‌شود که به علت تمرکز بیشتر و بهبود محتوایی بخش هنرهای تجسمی و نمایشی در جشنواره جداگانه ای برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی خاطرنشان کرد: در جشنواره سوم که در سال 89 برگزار شد 2824 اثر به جشنواره ارسال شد که 71درصد آن مربوط به حوزه علمیه برادران و 29 درصد از حوزه علمیه خواهران بود که نشان از ظرفیت بالای هنری حوزه‌های علمیه دارد.

 

وی تفاوت این جشنواره را با جشنواره‌های قبلی مشارکت نهادهای حوزوی از جمله حوزه علمیه خواهران، تمرکز در سه رشته و تأکید بر بحث دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در جشنواره‌های قبلی بانک اطلاعات از طلبه‌های هنرمند تهیه و آثار ارزشمندی دریافت شده است که به دنبال نشر ان هستیم.

 

حجت الاسلام ملکدار افزود: این جشنواره در بخش داستان در قالب‌های داستان کوتاه، رمان و کودک و نوجوان با موضوع‌های سبک زندگی طلبگی و نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس و در بخش شعر در قالب‌های کلاسیک، شعر نو، کودک و نوجوان، طنز، ترجمه و کوتاه نوشت با موضوع‌های وحدت اسلامی و نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: در بخش پژوهش تخصصی موضوع‌های چیستی هنر اسلامی و هنر و اخلاق، در پژوهش آزاد موضوع هنر و رسانه، در پژوهش داستانی موضوع‌های راهکارهای طرح مفاهیم اخلاقی در داستان و نسبت زبان دینی با فرم داستان و در پژوهش شعر موضوع‌های ظرفیت‌ها و آسیب‌های نمادهای زمینی در شعر معنوی و مؤلفه‌ها، ظرفیت‌ها و بایسته‌های شعر حوزه برای ارسال آثار در نظر گرفته شده است.

 

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی مهلت ارسال آثار را تا سی‌ام آبان 94 اعلام کرد و گفت: جشنواره با تقدیر از نفرات برتر در بهمن ماه برگزار می‌شود./843/پ202/ی

ارسال نظرات