۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۴۹۳۷
حجت الاسلام پژمانفر:

کارکردهای اصلی مسجد مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه فعالیت‌های مشروع و قانونی نظام اسلامی باید با برنامه‌ریزی دقیق و به‌طور هدفمند در مسجد انجام شود.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های گروه سوم از هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور حجت‌الاسلام پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی امروز یازدهم شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام پژمانفر در جمع 500 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به بیان راهکارهای کاربردی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد پرداخت.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر را گفتمان جدید سبک زندگی برای بشریت در سایه تعالیم دین و اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: همه آحاد بشر در طول تاریخ و تا عصر حاضر به دنبال سعادت و کمال و رسیدن به آرامش در زندگی هستند و انقلاب اسلامی این هدیه را به همه جهانیان در دنیای امروز داده است و آن همان ندای امام راحل(ره) است که بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) و تعالیم آن است.  

 

اسلام ستیزی و اسلام هراسی از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام پژمان فر اسلام ستیزی و اسلام هراسی را از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی به جایگاه و ارزش واقعی گفتمان انقلاب اسلامی در بحث سبک زندگی پی برده‌اند و به همین دلیل نمی‌خواهند پیام انقلاب ما به کشورها و جوامع دیگر برسد زیرا با منافع و اهداف خبیثانه آن‌ها در تضاد است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دنیای امروز را تشنه سعادت واقعی دانست و ادامه داد: همه مسؤولان و مردم باید در جهت معرفی بهتر و شایسته‌تر گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) تلاش کنند زیرا این پیام انقلاب اسلامی ایران است که زندگی بر پایه دین را امکان‌پذیر و تأمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان‌هاست.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر به اعتقاد نابجای برخی از افراد که معتقدند آثار دین فقط آخرت و زندگی بعد از مرگ انسان‌ها را شامل می‌شود اشاره کرد و گفت: براساس تعالیم قرآن واهل بیت(ع) آثار دین در تمام عرصه‌های زندگی دنیوی و اخروی انسان ظهور و بروز دارد و نمی‌توان دستور یا آموزه‌ای از دین را پیدا کرد که در زندگی انسان موثر نباشد.

 

وی خطاب به فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: هر فعالیتی که بتواند خانواده‌ها به ویژه جوانان را بیشتر با مسجد آشنا و جذب مسجد کند ضمانت اجرایی قابل قبولی دارد زیرا تجربه ثابت کرده است افراد مسجدی در انجام کارها نقش ثمربخشی را می‌توانند ایفا کنند زیرا پایه فعالیت آنها براساس آموزه‌های دینی استوار است.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر در ادامه به بیان کارکردهای امروزی مساجد پرداخت و بیان داشت: امروزه بسیاری از فعالیت‌هایی که باید با توجه به اصالت و کارکرد مسجد در داخل مساجد انجام شود متأسفانه در خارج از مساجد و یا در مراکز و محل‌های دیگر انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مذهبی‌ها و دین‌داران متأسفانه کارکرد مسجد را فقط اقامه نماز و بیان احکام شرعی و سایر مجالس مذهبی و برگزاری ادعیه می‌دانند و این با رویکرد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مسجد که مورد نظر اسلام ناب است فاصله دارد.

 

مسجد مهم‌ترین کانون محوری اسلام برای ترویج، تبلیغ و کارکرد اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ مسجد را مهم‌ترین کانون محوری اسلام برای ترویج، تبلیغ و کارکرد اسلامی دانست و افزود: مسجد در صدر اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است به گونه‌ای که تمامی تصمیمات مهم جامعه اسلامی در آن زمان در مسجد گرفته می‌شد.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر تأکید کرد: همه فعالیت‌های مشروع و قانونی نظام اسلامی در مسجد باید انجام شود و از حضور خانواده‌ها و به ویژه جوانان در مساجد برای ترویج اسلام ناب و عملیاتی کردن هرچه بهتر کارکردهای مسجد در عرصه‌های مختلف باید بهره‌مند شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقابله و تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تخریب جایگاه مسجد، محدودکردن فعالیت‌های مسجدی، مبارزه با فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران همه به خاطر این است که ملت ایران دست از عقاید به حق خود بردارد و از جریان استکبارستیزی منصرف شود.

 

گفتنی است، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه و خواهران نیز از 15 شهریور در دو گروه چهار روزه برگزار خواهد شد.

 

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 2500 نفر از اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 31 مرداد لغایت 21 شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/پ202/ب4

ارسال نظرات