۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۸۵۱۲۹
آیت الله علوی گرگانی:

دشمن برای نفوذ در کشور به اختلافات داخلی دل بسته است/ توان دفاعی کشور باید ارتقا یابد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای گروه صنایع دفاعی شهید باقری تهران به اهمیت افزایش توان نظامی اشاره کرد و افزایش توان بازدارنذگی را از آموزه‌های قرآن دانست.
آيت الله محمد علي علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در دیدار با اعضای گروه صنایع دفاعی شهید باقری تهران، با اشاره به آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة» گفت: دنیا دنیای تقابل است و این خاصیت دنیا است که از اول بوده و تا آخر دنیا هم همین خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن می فرماید«ما انسان را خلق کردیم و راه را به او نشان دادیم اما یک گروه شاکرند و گروهی دیگر ناسپاس و کافر» و از این آیه برداشت می‌شود که انسان‌ها دو نوع هستند و تا پایان عالم هم همین خواهد بود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که وظیفه ما در این وضعیت این است که آماده باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به آیه 60 سوره انفال نباید در خانه راحت نشست بلکه باید بدانیم که دشمن همیشه هست و ما باید آماده مقابله باشیم و ساختن این موشک‌ها در راستای عمل به این آیه است.

 

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری بر شناخت دشمن و راه‌های نفوذ دشمن تأکید دارند، افزود: دشمن برای نفوذ در ایران برنامه ریزی دارد و منتظر اختلاف در میان ما است تا از آب گل‌آلود بتواند ماهی بگیرد و به نتیجه دلخواه خود برسد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزایش توان دفاعی را برای مقابله با توطئه دشمن ضروری دانست و اظهار داشت: به فضل خدا کار های خوبی در این زمینه انجام شده است و در مرحله اول باید برای دفاع از خود مهیا شویم و سپس به فکر صادرات صنایع دفاعی به دیگر  کشورها باشیم.

 

وی در بیان ادامه تفسیر آیه 60 سوره انفال علت افزایش قدرت دفاعی را ترس دشمن دانست و گفت: اگر ما بیدار باشیم و اتحاد داشته باشیم دشمن نمی‌تواند ارزشهای ما را از ما بگیرد و به ما لطمه بزند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: هر جمعیتی نیاز به امیر و رهبر دارد حتی اگر فاجر باشد و اگر در جامعه وحدت کلمه نباشد دچار مشکل خواهد شد.

 

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسن حسین‌زاده، مسئول مرکز آموزش صنایع دفاعی قم، با بیان این که جنگ با دشمن همچنان ادامه دارد، گفت: مدیران و کارمندان صنایع دفاعی با تهیه و ساخت موشک های راهبردی به اسلام خدمت می‌کنند./843/پ202/ج

ارسال نظرات