۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۸۵۵۲۳
مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات:

رسانه‌ها زبان دین و متدینین باشند/ تولید سبک زندگی نیاز اصلی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم رسانه را زبان دین و متدینین دانست و گفت: طلاب حوزه علمیه و فعالان و خبرنگاران دینی و فرهنگی معلمان جامعه هستند و مردم انتظار کار ناشایست و بی ارزش از معلم فرهنگ خود را ندارند.
حجت‌الاسلام حسن رضايي مهر مدير مرکز مطالعات و پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام حسن رضایی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظایف رسانه‌های دینی در تبیین سبک زندگی اظهار داشت: رسانه باید زبان دین و متدینین باشد.

 

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم ادامه داد: رسانه‌ای همچون خبرگزاری رسا که رویکرد و سبقه دینی دارد، باید در رفتار، عملکرد و اطلاع‌رسانی‌های خود زبان دین باشد و در میان سایر رسانه‌ها بدرخشد.

 

وی خبرگزاری رسا را یک رسانه دینی و مذهبی بارز و جاافتاده دانست و گفت: با توجه به اشراف اجمالی که بر رسانه‌ها و مطبوعات داشته‌ام، خبرگزاری رسا نسبت به سایر خبرگزاری‌های حوزوی عملکرد شایسته‌تری دارد.

 

 

حجت‌الاسلام رضایی مهر طلاب حوزه علمیه و فعالان و خبرنگاران دینی و فرهنگی را معلمان جامعه دانست و خطاب به ایشان عنوان کرد: مردم انتظار کار ناشایست و بی ارزش از معلم فرهنگ خود را ندارند؛ از این رو طلاب و فعالان دینی و فرهنگی، برخی کارهای حلال را هم باید ترک کنند تا زی و واقعیت فعالیت‌های دینی زیر سؤال نرود.

 

وی تأکید کرد: مردم از اهالی مسجد و قشر فرهنگی و دینی انتظار دارند تا سبک زندگی منطبق بر معارف دینی را تولید کرده و یا حداقل سبک‌های دینی موجود را ادامه دهند.

 

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با بیان این‌که سبک نوعی از روش زندگی است، خاطرنشان کرد: شیوه زندگی بر اساس نوع جهان‌بینی و عام از سبک است؛ همان‌طور که در میان معتقدان به جهان بینی الهی و شیوه زندگی اسلامی، هر کسی سبکی دارد؛ عده‌ای ساده زیست و عده دیگر، تجمل گرا هستند.

 

 

وی با اشاره به اهمیت تولید سبک و دوری از انسان محوری خاطرنشان کرد: انسان تازمانی که احساس نیاز نکند به سمت برطرف کردن نیاز خود نخواهد نرفت؛ بنابراین زمانی به تولید بها می‌دهد که به آن نیاز داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام رضایی مهر افزود: کسی که احساس کند دارا است، به جایی نمی‌رسد؛ از این رو زمانی در صنعت به تولید می‌رسیم که بفهمیم چیزی نداریم. تولید علم هم زمانی حاصل می‌شود که کسی بخواهد در عرصه بین الملل رقابت کند؛ آن روز است که حس دارایی را از خود دور می‌کند.

 

وی با بیان این‌که سبک‌ها می‌توانند به تعدد افراد، مختلف باشند، تأکید کرد: مؤلفه اصلی و ضروری تولید سبک، درک و تصور نیازمندی است زیرا گاهی نیاز و نقصی وجود دارد اما متوجه آن نیستیم.

 

 

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم بیان کرد: زمانی که نیازی وجود داشته باشد و به آن علم و معرفت داشته باشیم، ناخودآگاه انگیزه و داعی تولید به وجود می‌آید و در پی آن اراده به وقوع خواهد پیوست که نتیجه آن، آغاز حرکت فرآیند است./997/ت301/س

ارسال نظرات