۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۸۵۸۹۶
معاون آموزش ستاد اقامه نماز خبرداد؛

برگزاری طرح طلایه‌داران نور با محوریت ائمه جماعات

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور به تشریح برنامه های آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور پرداخت و گفت: آموزش امام جماعت مساجد با عنوان طرح «طلایه‌داران نور» در دستور کار ستاد اقامه نماز کشور قرار دارد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی کارشناسان برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستادهای اقامه نماز سراسر کشور امروز، 15 شهریورماه با حضور محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از معاونان و کارشناسان ستادهای اقامه نماز سراسر کشور در سالن همایش مجتمع فرهنگی، تفریحی کارگران مشهد برگزار شد.

 

منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشوردر این مراسم به تشریح برنامه های آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور پرداخت.

 

وی با بیان این که در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی چند موضوع را محور قرار دادیم، افزود: با توجه به وجود مراکز خاص و مناطق روستایی در این زمینه، طرح قیام در حوزه معاونت فرهنگی در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: در خصوص رونق بخشی به نمازهای صبح مساجد نیز بنا داریم در دو هزار مسجد در کشور بحث نماز صبح را ترویج کنیم، همچنین ترویج اذان زنده و حلقومی نیز در بالغ بر 20 هزار نقطه در سراسر کشور دنبال می‌شود.

 

سرگزی با اشاره به طرح« طلایه‌داران نور» عنوان کرد: آموزش امام جماعت مساجد با عنوان طرح طلایه‌داران نور که موجب تقویت رابطه امام جماعت، ماموم و اهالی محل خواهد شد نیز در دستور کار ستاد اقامه نماز کشور قرار دارد.

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور درباره دیگر برنامه ها اظهار کرد: طرح «منهاج»، با محوریت ترویج نماز در بین بازاریان، در 320 شهرستانی که در آنها ستاد اقامه نماز وجود دارد، در حال پیگیری و بسترسازی است.

 

سید اسماعیل عمادی، عضو هیأت نظارت ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در حوزه موضوعات دینی و نماز عنوان کرد: فرهنگ یک وجه سخت‌افزاری و یک وجه نرم‌آفزاری دارد.

 

وی ادامه داد: بخش نرم افزاری آن شامل ارزش‌ها وباورهای ماست که ملموس نیستند و متناسب با این ها شیوه‌ها، ضوابط و قوانین وضع می‌شود و بخش سخت افزاری آن که همان رفتارها و جلوه‌های عینی است و در جوامع هر روز با آن روبرو هستیم که نشات گرفته از همان باورهاست.

 

وی در ادامه با بیان این که اگر کالای فرهنگی را در بسته‌بندی خوب عرضه کنیم، خروجی مناسبی می گیریم، اظهار کرد: پیامبران موفق بودند زیرا کالای فرهنگی را به خوبی عرضه می‌کردند لذا فیلم فاخر «محمدرسول الله(ص)» در این زمینه نمونه خوبی است، فیلمی که در هفته اول اکران، فروش میلیاردی را تجربه کرده و همه مردم را در ایران و دنیا مجذوب خود می کند یک کالای فرهنگی خوب است که با بسته بندی مناسب می تواند نظر همه را به خود جلب کند.

 

عمادی با بیان این که متأسفانه بسیاری از منابع فرهنگی ما بالقوه هستند و آنها را بالفعل نکرده ایم، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از غربی‌ها همان مطالب را از متون ما استخراج کرده، تبدیل به نظریه می‌کنند و جایزه نوبل هم می‌گیرند.

 

سید علی مهدیان، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور نیز با اشاره به موضوع تعامل با دستگاه های اجرایی استان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود، تعامل ستادهای اقامه نماز استان ها را در این زمینه مناسب دانست و عنوان کرد: در استان هایی که مدیر استان ارتباط و تعامل مناسبی با مدیرکل استان داشته است، آثار و برکات ارزشمندی در رونق نماز مشاهده شده است.

 

وی افزود: تلاش بر این است در آینده از ظرفیت، فکر و تجربه دستگاه های اجرایی موثر در برنامه‌های کلان ستاد اقامه نماز کشور بیشتر استفاده شود از این رو یکی از اهداف برگزاری این گردهمایی ها، ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه‌هاست.

 

مهدیان ادامه داد: پیشنهاد تشکیل شورای منطقه‌ای کارشناسان استان‌ها که از سوی برخی استان ها مطرح شده است نیز در حال پیگیری است و همچنین اثر بخش کردن کارگروه‌های کارشناسی ومشورتی استان نیز یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام شود.

 

گفتنی است، گردهمایی کارشناسان برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستادهای اقامه نماز استان‌های سراسر کشور از 14 شهریورماه در مشهد آغاز و تا 15 شهریورماه برگزار شد.  

 

تبیین و توجیه سیاست‌ها، رویکردها و برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی، بررسی شیوه‌نامه‌های نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز، ایجاد تعامل و هم‌افزایی با سایر بخش‌ها و معاونت‌های ستاد در حوزه برنامه‌ریزی و نظارت، آسیب‌شناسی و بررسی موانع، مشکلات و چالش‌های فرهنگی پیش‌رو در امر نماز در دستگاه‌های اجرایی، توانمندسازی و ارتقای دانش کارشناسان نظارت و ارزیابی استان‌ها و انتقال تجارب از جمله اهداف این گردهمایی به‌شمار می‌رود./934/202/ب1

ارسال نظرات