۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۷۹۴۷
آیت الله امینی:

کثرت بقاع متبرکه در قم سبب خیر و برکت شهر شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از ۴۰۰ امام زاده در استان قم وجود دارد که سبب خیر و برکت برای این استان و همچنین امتیاز مثبتی برای مردم شهر مقدس قم است.
نماز جمعه آيت الله اميني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به لزوم توجه به بقاع متبرکه اظهار داشت: بیش از 400امام زاده در استان قم وجود دارد که سبب خیر و برکت برای این استان و همچنین امتیاز مثبتی برای مردم شهر مقدس قم است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر زائران با بقاع متبرکه افزود: زائرانی که به شهر مقدس قم می‌آیند با تاریخ امام‌زادگان آشنا نیستند که باید این موضوع پیگری شود.

 

آیت‌الله امینی بیان کرد: توجه به امام‌زادگان اقدام مناسب فرهنگی است و احیاء آن‌ها به سود جامعه است، باید درباره امامزادگان و علت ورود آن‌ها به استان قم کار پژوهشی مناسبی صورت بگیرد و در قالب کتاب و جزوه ارائه شود.

 

مدیرکل اداره اوقاف قم در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این اداره اظهار داشت: فعالیت‌های ما در راستای قطب فرهنگی‌شدن امام‌زادگان است و با اقدامات مناسبی که صورت گرفته اداره اوقاف قم از وضعیت سنتی خارج شده است.

 

حسینی مقدم بیان کرد: اداره اوقاف قم خود را به یک نهاد امروزی تبدیل کرده و کار نظارت بر موقوفات از پایین‌ترین سطح شروع می‌شود و تا بالاترین سطح آن ادامه دارد.

 

مدیر‌‌کل اوقاف قم همچنین در این دیدار به تشریح اقدامات صورت گرفته در یک سال فعالیت خویش در این اداره پرداخت./1325/د101/ی

ارسال نظرات