۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۸۸۴۷۶
به همت مجتمع مهدیون کرج؛

واقعه کربلا در بین‌الحرمین به تصویر کشیده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجتمع مهدیون کرج از برپایی نمایشگاه ماکت و پوستر با محوریت واقعه کربلا در ایران و بین‌الحرمین کربلا خبر داد.
بين الحرمين

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود شفیق، مدیر مجتمع مهدیون کرج از برپایی نمایشگاه ماکت با محوریت واقعه کربلا خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل واقعه حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به سمت کربلا، منازلی که طی کردند تا به کربلا برسند، آرایش جنگی سپاه امام حسین(ع)، 40 منزلی که کاروان اسرای کربلا تا شام و کوفه طی کردند و وقایعی که اتفاق افتاده در قالب تابلوهای نقاشی و ماکت است.

 

وی اعلام کرد: دهه اول محرم این تابلوها و ماکت‌ها در مجتمع مهدیون کرج به نمایش در می‌آید.

 

شفیق با اشاره به اینکه این نمایشگاه طی پنج سال اخیر برگزار ‌شده است و ششمین سال برگزاری خود را سپری می‌کند، گفت: در سال‌های قبل نمایشگاه در ایران برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه قرار است امسال این نمایشگاه در عتبات عالیات نیز به نمایش در بیاید تلاش شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

 

شفیق در ادامه اظهار کرد: این نمایشگاه اول ماه صفر تا 10 ماه صفر که ایام شهادت حضرت رقیه و ایامی هست که کاروان اسرای اهل بیت (ع) در شام حضور دارند در بین‌الحرمین کربلا به نمایش در می‌‌آید.

 

وی با تأکید بر اینکه مجتمع مهدیون کرج وابسته به جایی نیست و کاملاً مردمی است، گفت: با مسئولان عتبه امام حسین(ع) نشستی برگزار شد و آنها از برگزاری این نمایشگاه استقبال و اعلام کردند که به دنبال برگزاری چنین برنامه‌ای بودیم که در کربلا بتوانیم یک کار مفهومی، شناختی و تاریخی انجام دهیم تا زائرانی که برای زیارت به کربلا مشرف می‌شوند در کنار اجر معنوی بتوانند کار شناختی و معرفتی که خواسته همه ائمه(ع) بوده است را انجام دهیم./1330/د101/ف

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات