۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۹۱۰۱۱
رییس بسیج طلاب و روحانیون استان خراسان:

انقلاب اسلامی ایران الگوی سایر کشورها در مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج طلاب و روحانیون استان خراسان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، الگوی سایر کشورها در مبارزه با استکبار است، گفت: در منطقه خلیج فارس هیچ کشوری دیده نمی شود که مسؤولان آن ها با انتخابات سرکار بیایند و مردمی باشند.
انقلاب اسلامی ایران الگوی سایر کشورها در مبارزه با استکبار است انقلاب اسلامی ایران الگوی سایر کشورها در مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا سرور، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون استان خراسان، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، اسلام انقلابی و جهادی را به جهان معرفی کرد.

 

وی ابراز کرد: دفاع مقدس، گنج است و هر کسی باید تلاش کند تا این گنج را استخراج کند؛ از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم و با گوش دادن به خاطرات شهدا و مطالعه وصیت نامه شهدا، می توان از این گنچ بهره مند شویم.

 

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون استان خراسان با اشاره به این که خانم ها در دوران دفاع مقدس نقشی پر رنگ داشتند، خطاب به طلاب گفت: نقش خود را در دفاع مقدس بیابید، امام خمینی(ره)، تلاش خواهران بزرگوار در دوران دفاع مقدس برای پشتیبانی از رزمنده ها را تکریم می کنند و ایشان می فرمایند، در برابر رفتار این خواهران احساس کوچکی می کنم. 

 

حجت الاسلام سرور با خاطرنشان کرد: این که بسیاری از خواهران در دفاع مقدس، مستقیم نقش ایفا می کردند، افزود: خانم ها در زمان دفاع مقدس همزمان در چند جبهه تلاش می کردند؛ هم در تربیت فرزندان رزمنده و هم در پشتیبانی از آن ها و هم در حضورشان در دفاع مقدس.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی با اشاره به این که در دفاع مقدس، خانم ها به همسران و فرزندان خود روحیه می دادند، ابراز کرد: نباید ناموس این کشور در چنگال اجنبی بیفتد. خرمشهر اگر 35 روز مقاومت کرد، دلیلش حضور تعدادی از خانم ها بود؛ چون مردها زمانی که ببینند درکنارشان خانم ها حضور دارند، احساس غیرت بیش تری می کنند؛ از این رو خود حضور خانم ها باعث جوشش غیرت مردهایی شد که در خرشمهر می جنگیدند.

 

حجت الاسلام سرور افزود: ما در دفاع مقدس 1000 روز نبرد فعال داشتیم به عبارت دیگر از مجموع 8 سال، 3 سال را درگیر بودیم و در این زمان یا عملیات می کردیم یا پاسخ عملیات دشمن را می دادیم.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی با بیان این که در دفاع مقدس، نوزده عملیات بزرگ داشتیم، ابراز کرد: نخستین عملیات بزرگ رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس، شکست حصر آبادان بود که پنجم مهرماه، سالگرد این عملیات است و آخرین عملیات، والفجر 10 است که ما در این عملیات موفق شدیم تا ارتفاعات مشرف بر سلمانیه را تصرف بکنیم.

 

وی با طرح این پرسش که چرا این جنگ به ما تحمیل شد؟ گفت: در مجامع دانشجویی و روشنفکری این سوال مطرح می شود که چرا جنگیدیم؟ چرا صلح نکردیم؟ ابتدا باید گفت که ما آغازگر جنگ نبودیم و این جنگ به ما تحمیل شد.

 

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منافع آمریکا را به خطر انداخت

حجت الاسلام سرور افزود: وقتی انقلاب پیروز شد و ما از زیر سایه بلوک غرب خارج شدیم، آمریکا و ایادی آن که در این کشور منافعی داشتند، منافع خود را از دست دادند. آن ها تقریبا نفت ما را به رایگان می بردند. آن ها در این کشور تعداد زیادی کارشناس و مستشار داشتند که حقوق بالایی می گرفتند و مشکلات بیکاری خودشان را در ایران حل می کردند.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی با خاطر نشان کردن این که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مناقع آمریکا به خطر افتاد، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تجارت آمریکا دچار افت شد، طبیعی است آمریکا بر اثر این قضیه با ما دشمن شد و به دنبال احیای منافع خود برآمدند.

 

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استقلال ایرانی که یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس بود، را به همراه داشت، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام کشورها وابسته بودند، شما اگر مطالعه کنید تمام کشورها یا  وابسته به بلوک شرق به رهبری شوروی آن زمان بودند یا وابسته به بلوک غرب بودند به رهبری آمریکای جنایت کار.

 

حجت الاسلام سرور افزود: هیچ کشوری نبود که زیر بیرق این دو تا قطب قدرت نباشد و بعد از انقلاب، کشوری پیدا شد که در منطقه خلیج فارسی که منطقه مهمی است، داعیه نه شرقی، نه غربی داشت و شعارش این بود که نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی.

 

انقلاب اسلامی ایران، قطب و قدرت جدیدی را به جهان معرفی کرد

رییس بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی ابراز کرد: وقتی کشوری می گوید نه شرقی، نه غربی، یعنی ما یک قطب جدید قدرت هستیم. نه قطب شرقی و نه قطب غربی؛ بلکه یک قطب جدید قدرت هستیم و با پیروزی انقلاب اسلامی، یک قطب جدید قدرت شکل گرفت.

 

وی گفت: این پیام را ما آن زمان متوجه نبودیم، یعنی خود ما که این شعار را دادیم متوجه این قضیه نبودیم، امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این نهضت و فرمانده عالی ما متوجه این قصه بود، ایشان ابداع کننده این شعار بود، ولی ما به عنوان کسانی که این شعار را می دادیم متوجه نبودیم که داعیه ایجاد قدرت جدید را داریم و به عنوان قدرت سوم جهان هستیم، ولی آمریکا بلافاصله این موضوع را فهمید.

 

حجت الاسلام سرور با اشاره به این که رژیم ستمشاهی شاه، کاملا وابسته به آمریکا بود، افزود: آمریکا، دو عامل مرجعیت و قیام کربلا را سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران می داند؛ از نظر آن ها این دو عامل سبب شد انقلاب شکل بگیرد و به سرعت پیروز شود.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی با خاطرنشان کردن این که آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران غافلگیر شده بود، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا، کرسی شیعه شناسی تشکیل داد و بودجه ای مخصوص این کرسی در نظر گرفت و راه های مقابله با گسترش شیعه را پیگیری کرد.

 

انقلاب اسلامی ایران، الگوی سایر کشورها در مبارزه با استکبار است

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، الگوی سایر کشورها در مبارزه با استکبار است، افزود: در منطقه خلیج فارس هیچ کشوری دیده نمی شود که مسؤولان آن ها با انتخابات سرکار بیایند و مردمی باشد؛ کشورهایی همچون عربستان، امارات، بحرین کویت پادشاه دارند و انقلاب اسلامی می توانست برای اینها الگو شود؛ از این رو آمریکا سراسیمه شد که در برابر انقلاب اسلامی ایران چه کند، با انقلابی که با سرعت پیروز شده وگرایش مردمی دارد و قرار است با انتخابات همه چیز را تعیین کنند، کشوری که می تواند برای سایر کشورها الگو باشد.

 

حجت الاسلام سرور با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران برای مبارزه با اسرائیل دارای ایدئولوژی جدید بود، گفت: در زمانی که آمریکا تلاش می کرد کشورهای عربی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند و کلا قضیه فلسطین فراموش شود، انقلاب اسلامی پیروز شد و شعار انقلاب دفاع از مردم مظلوم فلسطین شد.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی ابراز کرد: هم امام خمینی(ره) و هم آیت الله خامنه ای، تاکید داشتند و دارند که مسأله اول جهان اسلام، مسأله فلسطین است. زحمت زیادی که آمریکایی ها کشیدند برای حل مشکل اسرائیل با انقلاب اسلامی ایران این زحمت ها بر باد رفت و دوباره ملت فلسطین احساس نشاط و زنده بودن کرد و به دنبال آن انتفاضه ها شکل گرفت.

 

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام را از انزوا خارج کرد

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران، اسلامی جدید معرفی کرد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، طرح اسلام انقلابی به جای اسلام سازش کار مطرح شد، آمریکایی ها و ایادی آن ها تلاش می کردند جهان اسلام یک مجموعه ای سازش کار و منزوی باشد و هیچ کشوری نقش پیشرو و متحرک را نداشته باشد، اما انقلاب اسلامی کاری کرد که اسلام از حالت انزوا در آمد و اسلام سازش کاری که در برابر استکبار سر تعظیم فرو می آورد جای خودش را به اسلام انقلابی و پیشرو داد.

 

حجت الاسلام سرور افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام از انزوا خارج شد و اسلام جهادی و اسلام انقلابی رخ نشان داد و دنیا متوجه شد اسلام دیگری هم است و قرائت دیگری از اسلام  وجود دارد و به همین دلیل آمریکایی ها به فکر حذف و شکست انقلاب اسلامی برآمدند.

 

وی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ناوگان پنجم امریکا شکل گرفت. شاه، حافظ منافع آمریکا در خلیج فارس بود. ناوگان پنجم را در خلیج فارس مستقر کرد که حافظ منافع آمریکا در منطقه باشد.

 

رییس بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی به اقدامات آمریکا بر علیه انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا در حاکمیت نفوذ کرد و قومیت های مختلف در داخل کشور را تحریک کرد./1309/201/ب1

ارسال نظرات