۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۴۰۹
با حضور مسؤولان حوزوی؛

طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر در قم تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه علمیه همزمان با دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه علمیه همزمان با دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی امشب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در این مراسم آیت الله سید محسن خرازی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ملکدار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه، حجت الاسلام طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) و حجت الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم حضور داشتند.


در ابتدای این مراسم تجلیل حجت الاسلام حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) به ایراد سخن پرداخت و گفت: مخالفت نظام استکباری و استعماری با نظام اسلامی همیشگی است از این رو جنگ این دو جبهه نیز همیشگی است.


وی افزود: از طرف دشمن گاهی تغییر تاکتیک مشاهده می شود اما این تغییر استراتژی نیست، روزی هواپیماهای دشمن شهرهای کشور را بمباران می کردند با موشک های نظامی افراد و شهرها را از بین می بردند.


فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با بیان این که امروز هواپیماهای فکری و اندیشه ای دشمن افکار جوانان کشور را هدف گرفته است، اظهار داشت: موشک های اعتقادی و تبلیغاتی از سوی دشمن اعتقادات جامعه را مورد هدف قرار داده است، از این رو جنگ به پایان نرسیده است.


وی ادامه داد: جنگ نظام استکبار ادامه دارد اما تغییر پیدا کرده است، گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان یک جنگ سخت برای توجه به استمرار جنگ است؛ جنگ ادامه دارد اما جبهه ها، اسلحه ها، سنگرها و خاکریزها تغییر پیدا کرده است.


حجت الاسلام طیبی فر با بیان این که سنگرها، اسلحه ها، موشک ها و بمب های شیمایی دشمن در جنگ امروز باید شناخته شود، ابراز داشت: جنگ نرم موضوعی است که رهبر معظم انقلاب سال ها نسبت به آن هشدار داده اند؛ شروع انقلاب اسلامی در فیضیه و حوزه علمیه بوده و استمرار این نظام اسلامی نیز به آن ها متکی است، زنده نگه داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس باید همواره صدای دفاع را زنده نگه دارد تا سنگربان خوبی برای نظام اسلامی باشیم.


در ادامه حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم سخنرانی کرد و گفت: نسل های جدید حوزه های علمیه باید جانفشانی رزمندگان طلبه را ببینند و صفحات دفاع مقدس را ملاحظه کنند و فکر و منش خود را با فکر مقدسی که آن ها را در برابر دشمن نگه داشت تطبیق دهند، این شهیدان افتخار حوزه هستند که اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.


وی افزود: شاید زمانی که انقلاب شکل گرفت استعمار در خواب خرگوشی بود، اما زمانی که دشمنان عظمت مرجعیت و ولایت فقیه را احساس کردند تمام تلاش خود را انجام دادند تا انقلاب به کشورهای اسلامی و جوامع دیگر صادر نشود، به برکت دفاع مقدس انقلاب جای خود را در جوامع اسلامی باز کرده است.


رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که سناریوی استکبار با تکیه بر فرهنگ پوشالی صهیونیست این بود که جریان انقلاب اسلامی را به نفع خود مصادره کرده و آن را خاموش کنند، اظهار داشت: جانفشانی شهدا سبب تثبیت انقلاب شد.


وی ادامه داد: دشمن تمام سعی خود را می کند که با فضای مسموم مجازی جوانان و ملت را از مرجعیت و رهبری جدا کنند؛ تمام تلاش استکبار نفوذ در فرهنگ انقلاب است، سران نظام اعم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید تمام سعی خود را در جهت مقابله با نفوذ استکبار در نظام اسلامی صرف کنند و می کنند، با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب این مرحله خطرناک نیز پشت سر گذاشته می شود.


مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به بی حرمتی های آل سعود به زائران بیت الله الحرام ابراز داشت: زمانی که در بیمارستان ها، آل سعود متوجه می شوند که کسی شیعه است به عنوان رافضی سرم از دست مجروح زائر خانه خدا می کشد و می گویند شیعه مهدور الدم بوده و باید بمیرد.


وی با بیان این که تاریخ این جریانات و مستندات را در خود ثبت می کند، عنوان کرد: ننگ بر آل سعود که به عنوان خادم الحرمین قتلگاه برای زائران بیت الله الحرام در موسم حج ایجاد کرده است، امروز آل سعود به عنوان دست راست استعمارگران لبه تیز هجمه بر علیه اسلام ناب شده است.


رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین آل سعود را علمدار جبهه اسلام آمریکایی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام وجود این جبهه خطرناک را به مسلمانان جهان گوشزد کردند، امروز خطری عظیم جوامع اسلامی را تهدید می کند که در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به صورت جدی در این باره هشدار داده شده است.


در پایان مراسم نیز از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر و خانواده های آنان از جمله پدر شهید حجت الاسلام مالامیری که نخستین شهید روحانی مدافع حرم به شمار می رود تقدیر به عمل آمد./1323/پ203/ف

ارسال نظرات