۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۳۱۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

غدیر خم مظهر کمال دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهروزی لک با اشاره به اینکه غدیر خم عامل کمال دین نیست بلکه مظهر کمال دین است، گفت: روز غدیر اکمال ابلاغ دین است.
عيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلام رضا بهروزی لک استاد حوزه و دانشگاه روز گذشته در نشست علمی غدیر و مهدویت که در سالن اجتماعات موسسه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: غدیر خم عامل کمال دین نیست بلکه مظهر کمال دین است.

 

وی در ابتدا با مطرح کردن سوالاتی از جمله اینکه اکمال دین در عید غدیر به چه معنا است  و اکمال دین با مهدویت چه نسبتی دارد، پرداخت.

 

حجت الاسلام بهروزی لک با اشاره به تفاوت میان اکمال و تمام بودن دین، اظهار داشت: اکمال عبارت از تحقق بالقوه ها و ظرفیت های یک شیء است ولی تمام بودن به معنای رفع نواقص یک شیء است و دیگر فرق اینکه کمال امری کیفی اما تمام بودن امری کمی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: کمال در دو معنای اکمال اسلام یا اکمال مطلق دین مطرح می شود و با توجه به آیات قرآن کریم منظور از اکمال در روز غدیر مطلق دین است  چرا که همه ظرفیت های ممکن در دین اسلام بود.

 

وی گفت: منظور از لکم در اکملت  لکم مطلق بشر است و اختصاص به مسلمانان ندارد بلکه فراتر از آن است همانطوری که پیامبر خاتم یک  پیامبر کامل است بنابراین دین آن حضرت هم برای همه بشر است.

 

حجت الاسلام بهروزی لک خاطر نشان کرد: علت اصلی اکمال دین ولایت است و پیامبر با ولایت و جانشینی حضرت امیرالمومنین(ع) برای دین اسلام مستحفظ انتخاب کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روز غدیر اکمال ابلاغ دین است و ظهور حضرت مهدی(عج) اکمال تحقق دین خواهد بود و اهل بیت(ع) 250 سال به تعلیم دین پرداختند و می توان از آن به عنوان کمال تعلیمی نام برد./1325/پ202/ی

ارسال نظرات