۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۳۴۳۶
حجت الاسلام پژمانفر مطرح کرد؛

برجام سندی برای افزایش مشکلات امنیتی، نظامی و سیاسی/ گزارش کمیسیون ویژه نگرانی ها و ابهامات بسیاری را نشان می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یک گروه معتقدند که برجام باید رد بشود و گروه دیگر نیز معتقدند که با اصلاح می توان برجام را پذیرفت، بیان داشت: آن موضوع مشترک که بین دو گروه وجود دارد اینست که با توجه به تشکیل کمیسیون ویژه با عنوان برجام در مجلس نقدهای فراوانی از متن از سوی این کمیسیون صورت گرفت.
حجت الاسلام پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره بررسی های مجلس با موضوع برجام گفت: در حال حاضر از سوی نمایندگان مجلس درباره برجام سه دیدگاه متفاوت وجود دارد.

 

وی با بیان این که برخی از نمایندگان معتقدند که برجام باید رد شود، افزود: دلیل این گروه برای نظرشان این است که برجام سندی است که نه تنها مشکلی از مشکلات ما را حل نخواهد کرد بلکه سبب مشکلات فراوانی در عرصه های مختلف حتی در عرصه های اقتصادی می شود.

 

بررسی برجام در مجلس/موافقان و مخالفان چه می گویند؟

حجت الاسلام پژمان فر در ادامه بررسی برجام با بیان این که در این سند مشکلات امنیتی، نظامی و سیاسی فراوانی افزایش پیدا خواهد کرد که به این موضوع کمتر توجه می شود، اظهار کرد: اما در کنار همه این مسائل یک سری از افراد نظرشان این است که بدون هیچ قید و شرطی این توافق بهترین است و ما در شرایط فعلی باید این امر را بپذیریم که البته موافقان این نظریه افراد اندکی هستند.

 

وی افزود: برخی از نمایندگان هم به صورت مشروط برجام را پذیرفته اند و آنچه که به صورت قطعی واضح است، این است که طرفداران نظریه اول و سوم در مجلس بیشتر هستند و گروه دوم که بدون هیچ قید وشرطی برجام را بخواهند بپذیرند تعدادشان آنقدر اندک است که قابل اعتنا نیست.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که یک گروه معتقدند که برجام باید رد شود و گروه دیگر نیز معتقدند که با اصلاح می توان برجام را پذیرفت، بیان داشت: آن موضوع مشترک که بین دو گروه وجود دارد این است که با توجه به تشکیل کمیسیون ویژه با عنوان برجام در مجلس  نقدهای فراوانی از متن از سوی این کمیسیون صورت گرفت که اگر چه در آن کمیسیون ویژه به موضوعات فرهنگی پرداخته نشد اما در عین حال کمیسیون فرهنگی به صورت جداگانه گزارشی را به این کمیسیون ارائه داد.

 

وی افزود: در گزارش کمیسیون برجام به مشکلات امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی که در متن مشاهده می شود پرداخته شده است اما در حال حاضر بعضی ها می خواهند به صورت مشروط برجام را بپذیرند و این نقطه اختلاف بین نمایندگان مجلس است و مجلس باید در این موضوع دقت لازم را داشته باشد تا تصمیمی که گرفته خواهد شد درست و منطقی باشد.

 

ممانعت دولت در برابر نظر منتقدان برجام

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس باید به همه مسائل توجه داشته باشد؛ چرا که امروز کشور در یک موقعیت بسیار حساس قرار دارد و اگر درباره برجام دقت کافی نشود ما به دست خودمان سندی را امضا کرده ایم که در تمامی عرصه ها برای مان مشکل آفرین است.

 

وی ادامه داد: وقتی به دستگاه های مختلف مراجعه می کنیم کارشناسان مختلف این نگرانی را مطرح می کنند ولو این که دولت در یک سانسور جلوی نظر منتقدان را می خواهد بگیرد و با یک هیاهوی غوغا سالاری  این موضوع را مطرح کند که این اتفاق، اتفاق بسیار بزرگی است؛ این در حالی است که گزارشات کارشناسان مملو از ابهامات و نگرانی و ناراحتی هایی است که به دلیل وجود اشکالات در این متن وجود دارد.

 

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه درباره دفاعیات دولت در برجام ادامه داد: آن چیزی که دولت امروز مطرح می کند این است که کشور دچار بن بست شده و راه نجات کشور این است که دریک فضای بده و بستان قرار بگیریم و امتیازاتی را بدهیم و در مقابل آن هم چیزهایی به دست بیاوریم و اساسا این ادبیات، ادبیات انقلاب اسلامی نیست./934/ت302/ج

ارسال نظرات