۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۳۷۴۳
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز خبر داد؛

اجرای طرح بینش مطهر در مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای اهواز از اجرای طرح بینش مطهر مبنی بر مطالعه کتاب های این شهید در این مدرسه خبر داد و گفت: اجرای این طرح ویژه طلاب پایه های دو به بالا است که از سوی اساتید دانشگاه امام صادق(ع) تهران انجام می شود.
مدرسه علميه امام خامنه اي اهواز

حجت‌الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مطالعه کتب شهید مطهری به ویژه برای طلاب، ابراز داشت: در این راستا طرح بینش مطهر در این مدرسه علمیه ویژه طلاب برگزار می شود.

 

وی با بیان این که برای اجرای این طرح مدرسه علمیه از سال گذشته با دانشگاه امام صادق(ع) تهران جهت استفاده از اساتید آن قراردادی منعقد شده است، اظهار داشت: دوره بینش مطهر در حقیقت سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که طرح بینش مطهر هر دو ماه یک بار با حضور استاد از دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار می شود، اظهار داشت: تاکنون کتاب‌های سیره نبوی، تبلیغ، آزادی انسان، بینش مطهر و در آینده با توجه به نزدیکی به محرم کتاب حماسه حسینی این شهید مطالعه می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز با اشاره به شیوه مطالعاتی طلاب در این دوره عنوان کرد: دانش‌پژوهان دینی با مطالعه شخصی و مباحثه و بحث با دیگر طلاب سپس در دوره فشرده یک روز حضور پیدا می کنند و در آن مطالب مهم و اساسی کتاب تبیین می شود.

 

حجت الاسلام جزایری این دوره را ویژه طلاب پایه های دو به بالا به تعداد 70 نفر دانست و خاطرنشان کرد: برنامه های جانبی این مدرسه در حقیقت از فعالیت های الزامی آن و در متن برنامه ها تدوین شده است.

 

وی با اشاره به این که ارتقا سطح معرفتی طلاب، توانمندسازی در تبلیغ و ارتقا سطح مبانی و اندیشه های فکری از اهداف برگزاری طرح بینش مطهر است، اظهار داشت: دوره های مهارتی و معرفتی با هدف آشنایی با فرقه ها، تبلیغ سخنوری و کلاس داری نیز برگزار خواهد شد؛ شرکت در این دوره برای طلاب الزامی است.

 

این مقام مسؤول از ایجاد یک بسته فرهنگی مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز خبر داد و گفت: این بسته شامل کلاس ها، فعالیت ها و دوره های فرهنگی، تربیتی و آموزشی مرتبط با علوم انسانی است./9453/303/ب2

ارسال نظرات