۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۴۵۵۱
کارشناس رسانه:

نسبت بین رسانه و دانشگاه تعطیل است

خبرگزاری رسا ـ مهرشاد با بیان این که در حال حاضر نسبت بین رسانه و دانشگاه تعطیل است، گفت: اگر برای رسانه رسالت اجتماعی قائل باشیم و بدانیم رسانه شأنیتی برای بهبود فضای جامعه دارد و به آن اعتماد داشته باشیم می‌توانیم برخی مسائل را به وسیله آن برطرف کنیم.
فراخوان چهاردهمين دوره جشنواره کتاب و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، احمد مهرشاد دیشب در برنامه کافه نقد که به منظور نقد و بررسی مستند "یک پیشنهاد ساده" برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر نسبت بین رسانه و دانشگاه تعطیل است، گفت: اگر برای رسانه رسالت اجتماعی قائل باشیم و بدانیم رسانه شأنیتی برای بهبود فضای جامعه دارد و به آن اعتماد داشته باشیم می‌توانیم برخی مسائل را به وسیله آن برطرف کنیم و در حالی که اکنون نسبت بین رسانه و دانشگاه تعطیل است باید این شکاف پر شود.

 

 

کارشناس رسانه با اعتقاد بر این که رسانه‌ها باید در این مسیر به موضوعات به صورت علمی‌تر بپردازند، تصریح کرد: برخی حوادث اساسی زندگی نظیر ازدواج بی ارتباط با مسأله جنسی نیست البته مسأله جنسی نیز ابعاد مختلفی نظیر روانشناسی، دینی و مذهبی و اجتماعی دارد.

 

 

مهرشاد با اظهار تأسف از این که ما در حال حاضر توصیف صحیحی از وضعیت زیست جنسی خود نداریم، خاطرنشان کرد: عدم توجه و نگاه جامع و علمی ویژه نسبت به مسأله زیست جنسی و ارائه راهکارهای آن تا کنون تبعاتی برای ما به دنبال داشته است، خانواده و مدرسه وظیفه آموزش این قبیل مسائل را بر عهده دارند که جسارت، دغدغه و مهارت آن را ندارند و بار اصلی این قضیه به عهده گروه همسالان است که بیشترین عرضه اطلاعات و همین طور غلط ترین اطلاعات در غفلت نهادهای متولی توسط گروه هم‌سال اتفاق می‌افتد.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به تجربه کشورهای دیگر و دقت در مسائل مذهبی متوجه می‌شویم که مسأله مورد بحث واقع نشدن مسائل جنسی در جامعه بیشتر مربوط به عرف است و نه مسائل مذهبی و مرزهای عرفی در این زمینه محدودیت ایجاد می‌کند.

 

 

کارشناس رسانه با بیان این که اگر روی تحلیل گفتمان جنسی کار علمی انجام شود به فهم مسأله کمک می‌کند، اظهار کرد: یکی از مسائلی که مشکل زیست جنسی را ایجاد می‌کند سردرگمی و تعارض است و این مسأله شامل تمام اقشار جامعه می‌شود.

 

 

مهرشاد گفت: متأسفانه ما گاهی اوقات جوانان خود را از انسان‌های پاک با نیاز طبیعی به انسان مجرم تبدیل می‌کنیم که در این راستا باید دانشگاهی‌ها و افراد نخبه جامعه نسبت خود را با موضوع واقعی و علمی کنند./1304/202/ب3

 

ارسال نظرات