۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۹۴۶۵۶
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد؛

ساماندهی مبلغان در ایام ماه محرم در کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، گفت: طلاب و روحانیان با حضور در مساجد پاسخگوی مسائل شرعی و شبهات دینی مردم هستند و سیره اخلاقی سیدالشهدا را برای اقشار مختلف مردم بازگو می کنند.
حجت الاسلام محمدي فر

حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدا (ع) و فرارسیدن ایام ماه محرم عنوان داشت: حرکت عاشورایی سیدالشهدا زمینه ای برای ترویج و تبلیغ دین اسلام برای دیگر امامان شد.


حجت الاسلام محمدی فر خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) الگویی تمار عیار برای شهدا انقلاب و دفاع مقدس بودند و با بصیرت و اخلاص حادثه عاشورا رقم زدند و وفاداری خود را به خدای سبحان نشان دادند و در برابر دستورات الهی سر تعظیم فرود آورد و همچنین با شهادت خود و یارانش حماسه ای جاوید آفریدند و ماندگار شدند.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور معاونان تبلیغ حوزه های علمیه استان کرمانشاه افزود: این جلسه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد و به مطالبی با محوریت فعالیت های ایام محرم پرداخته شد.


معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با تشریح مطالب مطرح شده ابراز کرد: تمهیداتی برای فراهم کردن زمینه هایی برای استقرار روحانی در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام در مناطق مختلف استان کرمانشاه در دهه اول ماه محرم اندیشیده شد.


حجت الاسلام محمدی فر بیان داشت: بسیاری از روستاها و مناطق محروم از حضور و وجود روحانی و مبلغ بی بهره هستند بنابراین با اعزام روحانی به این مناطق قدمی در ثبات دین اسلام و ترغیب و جذب جوانان به دین اسلام و آشنا کردن آن ها با زندگی و سیره اخلاقی سیدالشهداء (ع) خواهیم برداشت.


این مسؤول خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال مردم ولایتمدار استان کرمانشاه از مراسمات عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، ساماندهی مبلغان و روحانیان و اعزام آن ها به مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفته است.


وی با تشریح فعالیت های مبلغان و روحانیان در مساجد و مناطق دوره افتاده عنوان داشت: مبلغان در ایام محرم با پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان سیره زندگی سیدالشهداء (ع) و موارد دیگر رسالت خود را در راستای تبیین دین اسلام انجام می دهند.


حجت الاسلام محمدی فر یادآور شد: متأسفانه عده ای در برپایی نماز جماعت و ادای این فریضه واجب الهی کاهل هستند و یا ممکن است نسبت به نماز بی توجه و یا آگاهی کافی و لازم را نداشته باشند و به همین خاطر در انجام این فریضه مهم دچار غفلت شده اند از این رو مجالس عزاداری سید الشهدا (ع) فرصتی برای بیان و ارائه این مطالب است و می بینیم که امام حسین (ع) حتی در ظهر عاشورا و در شرایط سخت نماز اول وقت خود را فراموش نکردند.


معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: ادای فریضه نماز از نکات مهم در زندگی سیدالشهدا که می تواند به عنوان الگویی انتخاب شود و تشریح این مسائل و واقعه عاشورا تأثیرات بسزایی در خودسازی جوانان دارد و انعکاس تلاش ها و مجاهدت ائمه اطهار (ع) زمینه ساز ترویج دین اسلام و فرهنگ اسلامی است.


وی اظهار داشت: امید است پس از پایان یافتن ایام ماه محرم شاهد حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم بنابراین احتیاج به فعالیت مداوم و مستمر روحانیت در این زمینه است تا بستر فعالیت جوانان و بیان احکام و برنامه های فرهنگی در ایام دیگر نیز فراهم شود.


حجت الاسلام محمدی فر به اقامه نماز جماعت قبل از شروع مراسمات تأکید و ابراز کرد: هیئات مذهبی، مداحان و سخنرانان به اقامه نماز جماعت اهتمام ویژه داشته باشند چرا که سیدالشهداء برای احیای فرامین الهی و خصوصأ نماز اول وقت به شهادت رسید و مراقب باشیم که از ارزش های اسلام که مورد توجه ائمه اطهار (ع) هستند غفلت و به آن ها بی توجهی نکنیم.


معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: مردم باید در کنار حضور و شرکت در مراسمات مذهبی و سوگواری سیدالشهداء (ع) به انجام فرایض الهی نیز توجه داشته باشند و حضورشان در صفوف نماز جماعت مشهود باشد و تنها فکر و ذهن خود را معطوف به گریه و سینه زنی نکنند./857/302/ب3

 

ارسال نظرات