۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۴۷۷۴

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ برپایی سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح استان سیستان و بلوچستان و کمک یک میلیارد و 640 میلیون ریالی مردم شهرستان دلگان به نیازمندان اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالرحمن ملازهی با اشاره به قصور و کوتاهی مأموران سعودی در مراسم حج گفت: شکی نیست که قبلا هم در سال های گذشته کم توجهی مأمورین مراسم و مناسک را شاهد بوده ایم چرا که ماموران و خادمان باید ورزیده، ماهر و دلسوز باشند.


مدیر مدرسه دینی جامعه الحرمین الشریفین چابهار بیان کرد: ماموران سعودی باید توسط پلیس ها و کارشناسان یا یک مؤسسه ای از جهان اسلام آموزش و تعلیم ببینند تا از این قبیل مشکلات پیش نیاید.


مولوی ملازهی تعلل و احتمال عمدی بودن را از مسائل دیگر این مصیبت عظما دانست و تصریح کرد: این رخداد که پیش آمد مایه تأسف و دردمندی همه مسلمانان شد و ثابت شد که تعلل هایی صورت پذیرفته و افتادن جرثقیل مشکوک و دست هایی پشت صحنه بوده در منا هم دست هایی شرکت داشته و باید عذر خواهی از ایران و کشورهای اسلامی به رسم اسلام و انسانیت انجام می داد و عوامل را کشف و اطلاع می دادند.


خطیب جمعه اهل سنت چابهار سپردن اداره امور حج را به مسلمانان خواستار شد و تاکید کرد: باید قضیه اداره امور و مناسک حج توسط قاطبه مسلمانان مطرح شود و کشورهای اسلامی برای انجام مناسک حج دست به دست هم بدهند برای اداره کردن آنجا با هم باشند.

 

برپایی سوگواره بصیرت عاشورایی
حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار
خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در ایام ماه محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: این سوگواره به منظور اجرای نیت واقفین در زمینه اطعام عزاداران، تعزیه داری و روضه خوانی و همچنین اعزام مبلغ، نمایشگاه، خیمه های معرفت و توزیع بسته‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

 

مردم شهرستان دلگان یک میلیارد و 640 میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند
به گزارش
خبرگزاری رسا در زاهدان، عبدالرحمن بزمانی رییس کمیته امداد دلگان گفت: مردم مؤمن و خداجوی این شهرستان در راستای کمک رسانی به نیازمندان به‌طور پیوسته مقادیر قابل‌توجهی از نوشت افزار، مانتو شلوار، کفش و پوشاک در اختیار خانواده های محروم و نیازمند قرار دادند.


وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان دلگان یک میلیارد و 640 میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند، افزود: مجموع کمک های نقدی 40 میلیون ریال و کمک های غیر نقدی یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.


بزمانی بیان کرد: باتوجه به به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری به طور معمول همه ساله در این شهرستان بر کمک های جمع آوری شده افزوده می شود.


وی گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی معمار کبیر انقلاب با توجه به آرمان های مقدس نظام حضور مردم و مشارکت آنان را زمینه ساز توفیق و سربلندی نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها تبیین فرمودند بنابراین کمک به محرومان و محروم نوازی از ارزشهای دین مبین اسلام است.


وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش برای تحقق عملی اهداف و دستورات دینی و باورهای فرهنگی و هدایت این عمل ارزشی در افکار و بینش افراد جامعه در جهت مشارکت آنان در این عرصه بیش از گذشته ضروری است./831/203/ب2

ارسال نظرات