۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۱۰۸
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری دوره مشاوره برای طلاب کرمانشاهی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری دوره مشاوره برای طلاب کرمانشاهی خبر داد و گفت: این دوره با حضور اساتید مشاوره حوزه علمیه قم به مدت پنج روز برگزار می‌شود.
معاون تهذيب حوزه علميه کرمانشاه

حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری دوره مشاوره برای طلاب استان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان حوزه علمیه کرمانشاه به مدت پنج روز از خدمات مشاوره ای ویژه ای برخوردار می شوند.


معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه نقش مشاوره در تربیت اخلاقی و دینی طلاب را بسیار مهم توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه از دو تن از اساتید مشاوره استان قم جهت حضور در حوزه علمیه کرمانشاه دعوت به عمل آمده است که از روز سوم ماه محرم در مدارس علمیه سطح استان حضور یافته و مشاوره های ارزشمندی رادر اختیار طلاب قرار می دهند.


حجت الاسلام محمدی فر تصریح کرد: مشاوران اعزامی از حوزه علمیه قم، در سه بعد مشاوره هایی در اختیار طلاب قرار می دهند که می تواند برای طلاب بسیار کارگشا بوده و مشکلاتی را از آن ها مرتفع کند.


وی افزود: در بعد اول مشاوران با طلاب جدید الورود دیدار می کنند، طلابی که دوره اختبار و تثبیت خود را گذرانده و وارد حوزه علمیه شده اند پرسش های فراوانی در ذهن خود داشته و هنوز آشنایی کاملی با فضای حوزه علمیه ندارند.


معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: این طلاب می توانند از خدمات مشاوره ای در زمینه تحصیلی ازجمله روش های مطالعه، جزوه نویسی و روش های مباحثه بهره مند شده و نکات ریز و مطالبی در قالب این مشاوره ها برای آن ها مطرح می شود.


حجت الاسلام محمدی فر ابراز داشت: گروه دومی از طلاب که از خدمات مشاوره ای بهره مند می شوند، طلابی هستند که یا در شرف ازدواج بوده و یا متأهل هستند، این طلاب نیز با روش های صحیح تربیت فرزندان، مشاوره های خانواده و مسائلی نظیر آن آشنایی پیدا می کنند.


وی بیان داشت: در زمینه دیگری از مشاوره، مشکلات و بعضأ اختلافات طلاب مطرح شده و رسیدگی می شود، این امر موجب افزایش خیر و برکت در حوزه های علمیه استان خواهد شد.


معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه در پایان عنوان داشت: استفاده از خدمات رایگان مشاوره ای فرصتی گرانبها جهت معلوم ساختن مجهولات ذهنی طلاب در اختیار آن ها قرار می دهد و خوشبختانه طلاب کرمانشاهی استقبال خوبی از مشاوره های درسی و غیر درسی دارند./857/302/ب3

ارسال نظرات