۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۹۵۶۶۳
آیت‌الله مهدوی:

تصویب برجام به معنای اجازه زیاده‌خواهی به دشمن نیست/ از نمایندگان مجلس انتظاری دقت بیشتری داشتیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که ما در فضای پس از برجام باید توجه کرد که مذاکره با آمریکا در هر موردی ممنوع است، گفت: حفظ انسجام ملی و اقتصاد مقاومتی باید در فضای پس از برجام مورد توجه قرار گیرد و تصویب برجام به معنای اجازه به زیاده‌خواهی دشمن نیست.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به جزییات جریان تصویب برجام، گفت: در این چند ماه گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی وجود داشت و رهبر معظم انقلاب بر طی شدن روال قانونی برجام تأکید داشتند و در نهایت دو چیز محور قانونی تصویب برجام بود، یکی تصویب شورای امنیت ملی و دیگر مجلس شورای اسلامی بود.

وی افزود: در نهایت با اشاره رهبر معظم انقلاب بنا شد، مجلس هم در این زمینه نظریه بدهد که با تشکیل کمیسیونی در مجلس صحبت‌های فراوانی بیان شد که از آن اطلاع دارید، در مجلس در نهایت کلیات برجام در یک مرحله تصویب شد که رد شدن کلیات برجام مسأله‌ای بود و مصلحت نبود کلیات برجام رد شود که دنیا در برابر ما قرار بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همه ما منتظر بودیم که مجلس در جزییات وارد شود و رعایت مصالح عمومی کشور را کند و راه‌های نفوذ دشمن را ببندد و خطوط قرمز رهبری را به شدت ملاحظه کند و امنیت کشور را بسنجد، لکن بر خلاف انتظار ما در روز سه‌شنبه گذشته با عجله و طی چند دقیقه صحبت جزییات برجام هم تصویب شد.

وی با بیان این که ما انتظار رعایت دقیق‌تر و فرصت بیشتری را از نمایندگان مجلس داشتیم، ادامه داد: این مسأله مهم کشور را که آینده کشور را که منوط به تصویب آن بود، جای داشت مقدار بیشتری اهمیت داده می‌شد، بر خلاف انتظار سریع تصویب شد، با صحبت‌های مختصر بعضی نمایندگان جزییات آن تصویب شد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: مجددا عرض می‌کنم که ما هیچ اعتمادی حتی یک ذره اعتماد به دشمن خود و به استکبار جهانی و آمریکا نداریم،‌ بحث تصویب گذشته و ما نیز تسلیم قانون هستیم و کاری را که مجلس انجام داده قبول داریم،‌ اما آن چه که شایسته است درباره آن صحبت کنیم، مدیریت پس از برجام است که رهبر معظم انقلاب هم درباره آن تذکر دادند.

وی گفت: حفظ انسجام عمومی است که مبادا اختلافی به وجود بیاید، انسجام و وحدت در این گذر تاریخی ما بسیار اهمیت دارد، در فضای بعد از برجام توجه به حداقل کردن معایب برجام و حداکثر استفاده کردن از منافع برجام نیز اهمیت بسیار دارد.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به این که نکته دیگر در فضای پس از برجام این است که که مذاکره با آمریکا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب به شدت ممنوع است، خاطرنشان کرد: اگر به اعتبار مصالحی مسؤولان کشور و رهبری معظم انقلاب اجازه فرمودند درباره بحث هسته‌ای مذاکره‌ای صورت بگیرد این به معنای گشودن در و فتح باب در مذاکرات دیگر نیست.

مراقب نفوذ فکری دشمن در فضای پس از برجام باشید

وی گفت: نکته دیگر این که هوشیاری و بصیرت عموم از ترفندهای دشمن در سوء استفاده از برجام است که باید توجه کرد، همچنین باید بحث اقتصاد مقاومتی را نیز باید دنبال کرد، اقتصادی که سبب شود کشور ما مقاوم شود و امید دشمن در کشور را بتواند ناامید کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که باید توجه کرد که دشمن را از زیاده‌خواهی‌ها باز بداریم، خاطرنشان کرد: دشمن ممکن است بهبهانه‌های مختلف از برخی عبارت‌های برجام که قابلیت سوء تفسیر دارد استفاده کند و نکته مهم‌تر از همه جلوگیری از نفوذ دشمن است، در این ماه‌های اخیر حدودا هفتاد مرتبه رهبر معظم انقلاب ابراز نگرانی از نفوذ دشمن کرده‌اند.

وی با بیان این که رهبر انقلاب اشاره کردند که مواظب نفوذ دشمن باشید و این امر در دیدارهای مختلف در سخنرانی‌های مختلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: منظور از نفوذ البته لایه‌های مختلفی است، مانند نفوذ اقتصادی است که گاهی وام‌هایی با درصدهای سود بالا می‌دهند و گاه نفوذ نفوذ امنیتی است که جاسوسانی را تربیت می‌کنند که اسرار مملکت را به دشمن می‌دهند و گاه نفوذ، نفوذ فکری است.

آیت‌الله مهدوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که مهم‌تر از همه نفوذها نفوذ فکری است، ادامه داد: نفوذ فکری این است که در ساختار فکر مردم آن گونه تأثیر بگذارند که افکار بعضی قانع به لزوم ارتباط با دشمن شود، نفوذ فکری در واقع اجرای مقاصد سوء دشمن از طریق تغییر فکر در توده‌های مردم است که به جای این که با دشمنان مقابله کنند به فکر ارتباط و حتی همکاری با دشمن هم بکنند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از نفوذ دشمن در افکار ما، ایجاد ناامیدی، دست کشیدن از استقلال و استقامت، قبول کردن استکبار به عنوان رهبری کل دنیا، تحمل زورگو،  بزک کردن چهره شیطانی آمریکا، بی‌نتیجه خواندن 37 سال مقاومت کشور،‌ القا فکر ما نمی‌توانیم است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: از دیگر نمونه‌های نفوذ فکری دشمن تأثیرگذاری در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، از بین بردن مقاومت در لبنان و فلسطین،‌ تکیه بر صادرات نفت، باور کردن حل مشکلات در ارتباط با استکبار، ایجاد وحشت از انزوای در جامعه جهانی و دست برداشتن از شعارهای انقلاب و تضعیف کردن تبری است، آن‌ها به دنبال این هستند که شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل تضعیف شود.

غرب پس از تشکیل کمیته چهارجانبه در مسأله سوریه کاملا گیج شده است

وی با بیان این که متأسفانه برخی اقلیت‌های مذهبی داخل کشور و گروهک‌ها، به بهانه حقوق بشر انقلاب را زیر سؤال می‌برند، اظهار کرد: این گروهکهایی که برخی دین ساختگی دارند اما بدانند آمریکا اگر از بهاییت دفاع می‌کند آن‌ها به دنبال ایجاد اختلاف هستند و اگر ما هشیار باشیم باید اتحاد خودمان را حفظ کنیم.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به تشکیل کمیته چهارجانبه سوریه، روسیه، ایران و عراق، ابراز کرد: سوریه که دروغ‌گویی غرب را به رسوایی کشید که داعش را خودشان ساخته بودند پس از این که آبروی آن‌ها رفت، ادعا کردند که کمیته چهارجانبه سوریه و روسیه و ایران عراق سبب شد که داعش ضربه‌های سختی بخورد و دروغ‌گویی داعش واضح شود.

وی ادامه داد: غربی‌ها که ادعای مبارزه با داعش را می‌کردند در این یکی دو هفته کاملا گیج شدند نه می‌توانند بگویند به این کمیته که مبارزه با داعش نکنید چون خودشان ادعا کردند که می‌کنیم نه می‌گویند، همچنین ضعف قوای آنان را هم نشان داد که در ظرف همین یکی دو هفته حمله‌هایی به داعش شده است، در همین یکی دو هفته ضربه‌های محکمی خورده است.

نمایش توانایی موشکی ایران سبب جلوگیری غرب از زیاده‌خواهی می‌شود

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که امیدواریم بحران یمن هم با تدبیر و مدیریت جمع شود، اظهار کرد: همزمان با تصویب برجام و امید ظاهری در دشمن جدیدترین موشک بومی کشور موشک بالستیک که از برد بسیار زیادی که در دقت و هدف گیری بالایی قرار دارد، تمام فناوری و ساخت و ساز آن به مرحله آزمایش گذاشته شد و اقتدار کشور ما را در معرض دنیا قرار داد.

وی با بیان این که  همچنین افتتاح خط تولید اژدر والفجر را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: آن هم در آزمایش عملیاتی که انجام شد به هدف اصابت کرد و در کنار آن قرارگاه‌های زیرزمینی برای ساخت موشک‌ها موجی از امید و دلگرمی و شادی در دل‌های مؤمنان و مسلمانان ایجاد کرد و ما هم این جا برای پیروزی و موفقیت آنان دعا می‌کنیم که امیدواریم سلب جرأت غرب در زیادگویی‌هایشان شود.

آیت‌الله مهدوی با تبیین اهمیت و جایگاه مجالس امام حسین(ع)  ادامه داد: حضرت بقیة‌الله(عج) اوتاد در این مجالس شرکت می‌کنند، رجال‌الغیب در این جلسات شرکت می‌کنند، جلساتی که هم گوینده و هم برگزار کننده آن خالص باشد، شرکت می‌کنند، فضای جلسه را باید برای نزول برکات آماده کنیم، باید خودمان را به امام حسین(ع) نزدیک‌تر کنیم و بتوانیم شیعه بودن خودمان را با رعایت تقوا اثبات کنیم./914/پ201/ش

ارسال نظرات