۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۵۸۰۵
در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه؛

دوره مشاوره طلاب کرمانشاهی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دوره مشاوره طلاب کرمانشاهی با حضور اساتید برجسته مشاوره از امروز در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.
کارگاه تخصصي مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دوره مشاوره رایگان طلاب و روحانیان حوزه های علمیه کرمانشاه در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی در حال برگزاری است.


در این دوره که از صبح امروز آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد، طلاب و روحانیان از خدمات مشاوره ای اساتید ارزشمند و برجسته حوزه علمیه برخوردار می شوند.


حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در حاشیه این برنامه با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم الحرام، اظهار داشت: یکی از مواردی که باید در حوزه های علمیه بسیار مورد توجه قرار گیرد، بحث های مشاوره ای طلاب است، زیرا در صورتی که طلاب در زمینه ای با ابهاماتی مواجه باشند پس از اتمام تحصیلات الگویی خوب و مناسب در جامعه نخواهند بود.


معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در دین کامل اسلام بر تزکیه نفس بیش از تعلیم تأکید شده و بر این اساس برگزاری دوره های مشاوره ای اهمیت خود را نشان می دهد.


حجت الاسلام محمدی فر با تأکید بر لزوم حضور مشاوران برجسته در حوزه های علمیه ابراز داشت: لزوم این مشاورات زمانی بر مردم روشن می شود که به نقش طلاب و روحانیان در جامعه واقف باشند، روحانیان به عنوان مبلغ در شهر ها و روستاها حضور خواهند یافت و مردم برای دریافت راهنمایی در امور دینی به آن ها رجوع می کنند، در صورتی که روحانی، آگاهی کامل و جامعی از مسائل مربوط نداشته باشد مشاوره ای غلط در اختیار مردم قرار داده و سبب گمراهی و سردرگمی افراد می شود.


وی ادامه داد: بخشی از این دوره مشاوره به طلاب جدیدالورود اختصاص داشته و به مباحثی چون مسائل تحصیلی، روش مطالعه، مباحثه و دیگر مباحث می پردازد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این دوره، مشاوران به طلاب در شرف ازدواج و متأهل مشاوره خانواده ارائه داده و راه های موفقیت در زندگی زناشویی را به آن ها می آموزد.


حجت الاسلام محمدی فر در پایان یادآور شد: مشاورات خصوصی و فردی نیز در دستور کار اساتید مشاوره قرار داشته و برای طلابی که خواستار مشاوره فردی باشند زمانی اختصاص داده می شود./857/302/ب3

ارسال نظرات