۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۶۰۳۹

چند خبر کوتاه از کرمان

خبرگزاری رسا ـ بازدید رییس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور از کارگاه اجرای طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع)، اجرای طرح نذر خون در شهرستان جیرفت و ثبت دو مورد وقف جدید در شهرستان جیرفت از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ،وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان کرمان، رییس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور شاعر عاشورایی و رییس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور و هیات همراه وی از کارگاه اجرای طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) واقع در میدان شورا دیدن کردند.

 

در این دیدار مقرر شد تعامل میان هنرمندان حوزه هنری و مسؤولان ستاد عتبات عالیات استان برای ثبت هنرمندانه روند ساخت گنبد و مشارکت های مردمی در اجرای طرح های مربوط به عتبات عالیات افزایش یابد.

 

بر پایه این خبر، هم اکنون سه پروژه مهم ترفیع گنبد امام حسین(ع) و فضاسازی اطراف ضریح مطهر ایشان به همراه بافت قالی برای صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف بوسیله یادگاران هشت سال دفاع مقدس در ستاد عتبات استان و با مشارکت جدی اقشار مختلف مردم در حال اجراست.


طرح نذر خون در جیرفت اجرا شد

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اجرای طرح نذر خون در این شهرستان از ابتدای ماه محرم آغاز شد و تا پایان ایام محرم ادامه دارد.

 

علیجان بهزادی تصریح کرد: این طرح با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم و به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم اجرا شده است.

 

وی شعار این طرح را نذر خون تصمیم آگاهانه اهدای خون مسوولانه عنوان کرد و گفت: داوطلبان با مراجعه به پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت واقع در جنب بیمارستان امام خمینی (ره) این عمل خیر را انجام دهند.

 

بهزادی یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم تعداد زیادی از مردم خیرخواه در روزهای تاسوعا و عاشورا مبادرت به اهدای خون می کنند که در این ایام امکان خدمات دهی به تمامی مراجعه کنندگان وجود ندارد بنابراین مردم به گونه ای برنامه ریزی کنند تا از دیگر ایام هم بتوانند برای اهدای خون استفاده کنند.

 

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت اذعان کرد: داوطلبان از ساعت 8 تا 13 هر روز با مراجعه به پایگاه انتقال خون جیرفت می توانند خون خود را اهدا کنند و روزهای تاسوعا و عاشورا هم در دو نوبت صبح و عصر این پایگاه آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

 

وی بیان کرد: در مجموع ماهیانه 680 تا 700 واحد خون در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد مصرف می شود.
بهزادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 397 نفر به این پایگاه مراجعه کردند و سه هزار و 619 واحد خون دریافت شد.

 

2 مورد وقف جدید در شهرستان جیرفت ثبت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه ی استان کرمان، مهدی محمدی با اشاره به انجام دو وقف جدید در این شهرستان اظهار داشت: ذبیح‌الله جعفری‌نژاد یک قطعه زمین به مساحت 500 متر مربع واقع در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد را وقف بر ساخت مسجد شهید نبی‌الله جعفری کرده است.

 

وی با اشاره به ارزش 50 میلیون تومانی این موقوفه تصریح کرد: بخشی از این وقف برای تکمیل تأسیسات وابسته به این مسجد شامل مراکز فرهنگی، قرآنی و تجاری برای بهبود وضعیت مسجد یاد شده است.

 

محمدی افزود: در وقفی دیگر خداداد شمس‌الدین به وکالت از ورثه مرحوم طهماسب شمس‌الدین یک باب منزل مسکونی واقع در روستای دولت‌آباد اسفندقه به ارزش 60 میلیون تومان را برای ساخت حسینیه ثارالله در این روستا وقف کرده است.

 

محمدی با اشاره بر لزوم توجه بیشتر بر نیات وقف در راستای نیازهای روز جامعه خاطرنشان کرد: روزانه نیازمندانی به ما برای رفع مشکلات مالی خود مراجعه دارند اما با ابراز تأسف چون در منطقه موقوفه آنچنانی نداریم، پاسخگوی این افراد نیستیم و از طرفی شاید موقوفه‌ای وجود داشته باشد که درآمدزا باشد، اما نیت واقف در زمینه‌های دیگری غیر از کمک به مستمندان و نیازمندان است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: بیشترین وقف در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در زمینه ساخت مسجد و حسینیه است که با توجه به ساخت این مکان‌ها با توجه به نیاز مناطق دیگر این نیاز برطرف شده است و واقفان باید بیشتر در اموری مانند مسائل عام‌المنفعه، کمک به بیماران خاص و وقف داشته باشند./972/203/ب3

ارسال نظرات