۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۲۳۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 205 روحانی به مساجد شهری و روستایی مراغه، توزیع هدایای رهبری در بین دانش آموزان نیازمند مرند، احداث 190 کلاس درس از سوی خیران و اعلام فراخوان عکس از منا تا تبریز، مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه اظهار داشت: همزمان با ماه محرم، 205 روحانی در این شهرستان با اعزام به مساجد شهری و روستایی تبلیغ اهداف فلسفه قیام عاشورا را برای مردم آغاز کردند.

 


وی ادامه داد: این روحانیان از امروز همزمان با سوم محرم در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می کنند که از این تعداد،60 روحانی از قم به این شهرستان اعزام شده اند و بقیه از روحانیان بومی منطقه هستند.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه یادآور شد: در مقطع فعلی بازگویی علت قیام عاشورا مهمترین نیاز جامعه است، تشریح فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز و اهداف قیام امام حسین (ع) مهم ترین ماموریت مبلغان در این اعزام ها است و آنان در این زمینه از کتاب ره توشه بهره می برند.

 


حجت الاسلام امیری ادامه داد: بیان احکام دین، علل برپایی نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع)، پرهیز از خرافه گویی در عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری به سبک سنتی از اهداف اعزام روحانیان به مناطق شهری و روستایی در ماه محرم است.

 


هدایای رهبری در بین دانش آموزان نیازمند مرند توزیع شد


داود دیداری، مدیر طرح توزیع هدایای رهبری در آذربایجان شرقی گفت: 11 هزار ثوب البسه بین دانش آموزان روستایی شهرستان مرند توزیع شد. همه ساله از طرف مقام معظم رهبری هدایایی برای دانش آموزان مستعد در سراسر کشور در نظر گرفته می شود که توسط بنیاد علوی تهیه و توزیع می شود. امسال بقیه هدایای در نظر گرفته شده برای آذربایجان شرقی بین دانش آموزان روستاهای شهرستان مرند توزیع شد.

 


وی کمک های رهبری در مرند را پنج هزار و 224 البسه برای دانش آموزان دختر و پنج هزار و 774 البسه برای دانش آموزان پسر اعلام کرد و افزود: البسه دانش آموزان دختر شامل مانتو، شلوار و کفش و البسه دانش آموزان پسر شامل پیراهن، شلوار و کفش است.

 


دیداری به طرح سلامت با همکاری وزارت بهداشت اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در 16 شهرستان در سطح آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد که در آن یکهزار و 970 مادر تحت پوشش قرار می گیرند و تمام مراقبت ها و معاینه پزشکی آنها در دوران بارداری به صورت رایگان با کمک این بنیاد انجام خواهد گرفت.

 


مدیر طرح توزیع هدایای رهبری در آذربایجان شرقی همچنین از اهدای ماهانه 20 قلم کالا
ی مصرفی به خانواده های این مادران خبر داد و با اشاره به اجرای طرح ارتقای تحصیلی توسط بنیاد علوی گفت: این طرح برای دانش آموزان مقطع دوم متوسطه با برگزاری آزمون های آزمایشی و اهدای کتب کمک درسی اجرا خواهد شد.

 


احداث 190 کلاس درس از سوی خیران در آذربایجان شرقی


محمد نجفی، مسؤول مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: 190 کلاس درس هم اکنون از سوی خیران در این استان احداث می شود. این تعداد کلاس در قالب 38 باب مدرسه احداث می شود و اعتبارهای آن ها از 400 میلیارد ریال اعتبار متعهد شده خیران در سال گذشته تامین می شود.

 


وی ادامه داد: در سال گذشته خیران برای احداث مدارس این استان، 710 میلیارد ریال اعتبار متعهد شده اند که 400 میلیارد ریال آن برای احداث مدارس و 31 میلیارد ریال نیز برای اهدای زمین، خرید مصالح ساختمانی، تجهیزات و تعمیرات هزینه می شود.

 


مسؤول مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی یادآور شد: در 17 سال گذشته خیران این استان سه هزار و 800 میلیارد ریال برای ساخت مدارس کمک کرده اند. مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی از سال 78 فعالیت خود را آغاز و تا کنون موفق به احداث یک هزار و 331 کلاس درسی شده است.

 


فراخوان عکس از منا تا تبریز


مرکز فرهنگی هنری شهید هاتف از عکاسانی که در جریان استقبال، تشییع، تدفین و مجاس ترحیم پاسدار رشید اسلامی، مداح حضرت سیدالشهدا(ع) و حماسه سرای جبهه مقاومت دوربین خودرا به سمت سیل خروشان جمعیت چرخانده و تصاویر این شکوه ماندگار را ثبت کردند، دعوت می کند تا آثار ارزشمند خودرا برای تدوین منظومه ای تصویری از آن رویداد مهم ارائه کنند.

 


گفتنی است، عکاسان می توانند بدون هیچ محدودیتی تمامی آثار خود را تا سی ام مهر ماه به آدرس خیابان شهید بهشتی شمالی، روبرو
ی تالار عارف، ساختمان رایت، طبقه دوم مرکز فرهنگی هنری شهید هاتف تحویل دهند./935/203/ب1

ارسال نظرات