۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۰۰۱
آیت‌الله نورمفیدی:

عرصه فرهنگی جامعه نیازمند حضور جدی خواهران طلبه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان این‌که فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران ورود طلاب به عرصه جهانی و بین‌المللی است، گفت: طلاب خواهر باید با حضور در جامعه، مسائل مربوط به زنان را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و از اسلام دفاع کنند.
آيت الله سيد كاظم نورمفيدي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، با بیان این‌که فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران ورود طلاب به عرصه جهانی و بین‌المللی است، گفت: طلاب خواهر باید با حضور جامعه‌الاطراف در جامعه مسائل مربوط به زنان را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و از اسلام دفاع کنند.

 

 

 آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: هدف از تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران و تربیت بانوان طلبه مقابله با برخی بانوان سنتی است که مجالس مذهبی را به دست گرفته‌اند و بعضا مسائلی در این مجالس مطرح می‌شود که ربطی به معارف و احکام دینی ندارد.

 

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف تشکیل حوزه‌های علمیه تربیت بانوان تحصیل‌کرده، فرهیخته و عالمه است تا بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند و به نشر مسائلی که مربوط به خواهران است بپردازند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: در حال حاضر نسبت به مسائل قشر زنان جامعه اتهاماتی از سوی برخی افراد و به ویژه دشمنان وارد می‌شود که بسیار خطرناک‌تر از طرح برخی مسائل در مجالس سنتی است و از این رو لازم است بانوانی در این زمینه تربیت و صاحب‌نظر شوند و با اجتهادی که دارند از اسلام و معارف اسلامی دفاع کنند./998/د102/س

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران

ارسال نظرات