۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۹۷۸۴۲
امام جمعه شهرستان ماهشهر:

حضور زنان در کربلا تکمیل کننده قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ماهشهر با اشاره به این که سفر امام حسین به کربلا با حضور زنان انتخابی حکیمانه است، گفت: حضور زنان در کربلا تکمیل کننده قیام عاشورا است.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهرستان ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که حضور زنان در کربلا برای نا آگاهان تعجب برانگیز است، افزود: قیام عاشورا با ابعاد گوناگون آن از سوی زنان به جهانیان معرفی شد.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از زنان حاضر در کربلا به نبرد پرداخته و یا فرزندان و شوهران خود را به شهادت در رکاب امام حسین(ع) تشویق می­کردند، افزود: زنان و مادران امروزی نیز با الهام و الگوپذیری از حضرت زینب(س) و زنان کربلا عزیزان خود برای کشور تقدیم کرده و با همراهی ولایت فقیه دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کردند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که زنان حاضر در کربلا هم­درد و پرستار فرزندان یکدیگر هستند، بیان کرد: متأسفانه در کوفه شاهد بی­تفاوتی زنان به واقعه عاشورا و منع فرزندان و همسران از پیوستن به سپاه حضرت امام حسین هستیم

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به نقش بی­بدیل حضرت زینب(س) در واقعه کربلا افزود: رهبری، پرستاری و نگهبانی از امام سجاد(ع)، تکفل ایتام و خطبه­های کوبنده آن حضرت پس از واقعه کربلا نشان از نقش زنان در بیان اهداف قیام عاشورا است.

 

وی با با بیان این که عدم حضور زن در کربلا چه بسا قیام عاشورا را به جهانیان معرفی نمی­کرد، تصریح کرد: حضور زنان در کربلا قاتلان امام حسین(ع) را از رسیدن به اهداف شومشان باز داشت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که قیام عاشورا برای احیای ارزش­های اسلام است، اظهار داشت: در واقعه عاشورا زنان اهل بیت با وجود آزار و اذیت­های فراوان به اصول و آموزه­های دینی به ویژه حجاب پایبند بودند.

 

وی در پایان با اشاره به این که زنان و دختران شیعه در عزاداری­های خود به فلسفه قیام عاشورا توجه کنند، بیان داشت: حجاب، متانت و عفاف حضرت زینب(س) و دیگر زنان کربلا الگوی مناسبی برای زنان و دختران است./9466/202/ب3

ارسال نظرات