۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۹۱۲۹
دیلی بیست:

شرکت وابسته به سازمان سیا به ایران خدمات اینترنتی می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت که شرکت GTT که برای سازمان اطلاعات مرکزی این کشور کار می‌کند، به ایران خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.
اينترنت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت که یک شرکت وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور به ایران خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.

 

پایگاه اینترنتی «دیلی بیست» در گزارشی درباره شرکت «GTT Communications Inc» مستقر در شهر ویرجینیای آمریکا نوشت که این شرکت در حال ارائه خدمات اینترنتی به ایران است؛ شرکتی که برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کار می‌کند.

 

در این گزارش آمده است: «یک شرکت که برای جاسوسان و ژنرال‌های آمریکایی کار می‌کند، بی سر و صدا و به آرامی در حال ارائه خدمات اینترنتی به جمهوری اسلامی است».

 

در ادامه این مطلب می‌خوانیم: «GTT Communications Inc که مقر آن در شهر مک لین ایالت ویرجینیا است، یک شرکت تکنولوژی و فناوری است که روی وزارت دفاع آمریکا به عنوان بزرگترین مشتری خود حساب می‌کند و اکنون در حال تامین سرویس اینترنت برای ایران است».

 

دیلی بیست نوشت: «مقر  GTT با دفاتر مرکزی سیا 15 دقیقه فاصله دارد. این شرکت هیچ بیانیه خبری درباره توافق و قرارداد با شبکه کابل زیر دریا که خدمات اینترنتی به ایران و دیگر کشورهای خلیج فارس منتشر نکرده است. یکی از مسیرهای کابلی این شرکت در شهر ساحلی بوشهر که نیروگاه هسته‌ای ایران در آن وجود دارد، قرار دارد».

 

به گفته این پایگاه شرکت مذکور ماه می گذشته تنها با انتشار یک توئیت از گفت وگوهای استراتژیک خود با شرکت GBI درباره طرح اقدام برای ارائه خدمات اینترنتی به سراسر خاورمیانه خبر داده بود. این شرکت آمریکایی درصدد امضای قرارداد با اپراتور ارائه خدمات کابلی زیردریایی مستقر در دوحه قطر بوده است.

 

بر اساس خبر این پایگاه، وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسؤول اجرای تحریم‌ها علیه ایران است، سال گذشته قوانین جدیدی صادر و اجازه فروش «خدمات مربوط اینترنت در درجه مصرف» را داد.

 

به گفته دیلی بیست به دنبال این مجوز، فعالیت GTT و دیگر شرکتهای خدمات اینترنتی آمریکا برای حضور در بازار خدمات اینترنتی ایران تشدید یافت.

 

در ادامه این مطلب آمده است: «شرکت GTT از طریق یکی از شرکتهای زیردریایی کابلی "گالف بریج" از 10 ژوئن ارائه پهنای باند به TIC، شرکت ارتباطات راه دور دولتی ایران را آغاز کرد»./982/ب102/د

ارسال نظرات