۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۳۳۲
آیت الله امینی در دیدار ابتکار مطرح کرد؛

مشکلات زیست محیطی مردم را آزار می دهد/ بیماری های ناشی از آلودگی افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امینی در دیدار رییس سازمان محیط زیست، از مشکلاتی که مردم در این عرصه با آن دست و پنجه نرم می کنند سخن گفت و تاکید کرد: بیماری های ناشی از آلودگی های زیست محیطی افزایش پیدا کرده است.
 آيت الله اميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی نماینده مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در دیدار با معصومه ابتکار و مسؤولان سازمان محیط زیست بیان داشت: با وجود تلاش هایی که در زمینه محیط زیست صورت گرفته است مشکلات مردم هنوز به جای خود باقی هستند.

 

وی ادامه داد: در زمان های گذشته شاهد این گونه بیماری ها نبوده ایم و مردم از سلامت بهتری برخوردار می بودند و درمان ها نیز تأثیر بهتری داشتند.

 

آیت الله امینی اضافه کرد: داروهای شیمیایی که اکنون توسعه پیدا کرده اند عامل بسیاری از بیماری ها هستند اما در گذشته پزشکان با داروهای گیاهی درمان می کرده اند.

 

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: سم پاشی که برای مبارزه با آفات است موجب بیماری است و هرمقدار که سم پاشی افزایش پیدا می کند آفت نیز افزایش پیدا می کند؛ در گذشته که سم پاشی وجود نداشت، آفت هم وجود نداشت به عنوان مثال در سیب که معروف است خاصیت آن در پوستش است به دلیل این سم پاشی ها باید آن را پوست کرد.

 

وی ادامه داد: اخیرا برخی با تصرفاتی که در میوه ها انجام می دهند تا زود رس شود در حالی که چنین کاری می تواند تأثیر فراوانی در ایجاد بیماری ها داشته باشد همچنین استفاده از کودهای شیمیایی نیز تأثیرات فراوانی می تواند داشته باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که دولت باید از عوامل بیماری زا جلوگیری کند، اظهار داشت: در این قسمت تغییری احساس نمی شود و کشاورزان هرگونه کاری که بخواهند انجام می دهند در نتیجه بیماری های افزایش پیدا می کنند و دولت باید دارو و درمان آنها را تهیه کند.

 

وی ضعف در معنویت را عامل افزایش بیماری دانست و بیان داشت: بیماران همگی به دارو دل بسته اند اما توجه به این که خداوند است که شفا می دهد را فراموش کرده اند؛ افسردگی و خودکشی در گذشته به این مقدار وجود نداشته است و این حالات به دلیل ضعف در معنویت ایجاد می شوند.

 

آیت الله امینی ادامه داد: پزشکان در گذشته قبل از تجویز نسخه نام خدا را بر زبان خود جاری می کردند و خود این تلقین موجب می شود که بیمار معالجه گردد اما متأسفانه اکنون پزشکان به این موارد توجهی نمی کنند و مادی گری در این قسمت ورود پیدا کرده است./1324/پ202/ج

ارسال نظرات