۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۹۹۴۱۴
مسؤول بسیج دانشجویی خراسان رضوی:

دهه استکبار ستیزی با شعار«هیهات منا الذله» تا «مرگ بر آمریکا» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی گفت: از ۲ آبان تا ۱۳ آبان دهه‌ استکبار ستیزی در نظر گرفته شده که این دهه به جهت تبیین استکبار ستیزی و چرایی استکبار ستیزی در حال برگزاری است.
13 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هادی باادب مسؤول کمیته دانشجویی یوم الله 13 آبان، در نشست خبری کمیته دانشجویی یوم الله 13 آبان، به بیان برنامه های این دهه پرداخت و گفت: برنامه های تدارک دیده شده در این دهه در قالب مناظرات، میزگرد و سخنرانی در دانشگاه های آزاد، پزشکی و فردوسی و دانشگاه های مشهد و دیگر دانشگاه های استان مورد تأیید و حمایت کمیته دانشجویی است.

 

وی بیان کرد: دانشجویان در روز عاشورا از دانشکده بهداشت به طرف حرم مطهر امام رضا(ع) راهپیمایی کردند که با مداحی و شعارهای حماسی و فعالیت های مرتبط با این نماد انجام شد.

 

مسأله مبارزه با استکبار، تکلیف جوانان و جامعه دانشگاهی است

باادب با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص 13 آبان افزود: 13 آبان مسأله ای است تاریخی که از جوانان شروع شده و امروز مسأله مبارزه با استکبار، تکلیف جوانان و جامعه دانشگاهی است.

 

وی گفت: رویداد حماسی 13 آبان از نظر دستاوردهای داخلی و بین المللی با نقش آفرینی جنبش دانشجویی بوده که بر روی کشور و منطقه تاثیر گذار است.

 

باادب با بیان این که 13 آبان از سوی امام خمینی، انقلاب دوم نامیده شده است اظهار کرد: در این روز سه حادثه در سال های مختلف اتفاق افتاده است؛ کشتار دانش آموزان در سال 57، در اعتراض به جا و مبارزه با استکبار از سوی دانش آموزان، تبعید امام خمینی به ترکیه در سال 43 و  در سال 58 تسخیر لانه جاسوسی، تسخیر لانه جاسوسی که به همت دانشجویان خط امام و نقطه عطفی برای استکبار ستیزی جهانی و مهم ترین رویداد که هر کدام افقی پیش روی حرکت انقلابی مردم بوده است.

 

مسؤول بسیج دانشجویی اظهار کرد: امسال 13 آبان مصادف با چهلم قربانیان فاجعه منا است؛ با توجه به نقش شوم آل سعود در این حادثه، حرکت دانشجویی متفاوت شده است. آل سعود وظیفه اش را نتوانست انجام دهد و تشکلهای دانشجویی در ادامه مطالبات رهبری که به حق داشته اند، پیگیری خواهند کرد.

 

وی در ادامه افزود: آل سعود دارای تشتت درونی است و حکام کم تجربه ای که حداقل ها را حتی برای مردم خودش با نگاه انسانی نداشته است.

 

تقویت روحیه استقامت ، پایداری و مبارزه با استکبار جهانی و آگاه سازی مردم، مسؤولان و قشر دانشجویان با استکبار جهانی از وظایف بسیج دانشجوی است

مسؤول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی به بیان اهداف برنامه های این دهه پرداخت و گفت: تقویت روحیه استقامت، پایداری و مبارزه با استکبار جهانی و آگاه سازی مردم، مسؤولان و قشر دانشجویان با استکبار جهانی است.

 

وی به بیان اهداف سیاسی فعالیت های این دهه پرداخت و اظهار کرد:  شناساندن بسترهای نفوذ و اختلاف افکنی در جامعه یکی دیگر از اهداف سیاسی فعالیت های این دهه است و همچنین رصد نفوذ سیاسی که با چشم بیدار دانشجویی لحظه به لحظه انجام خواهد شد.

 

هادی باادب بیان کرد: یکی از حوزه های نفوذ دشمن، اختلاف افکنی است. بدنه تشکل‌های دانشجویی و مجموع فعالیت های دانشجویی این حوزه نفوذ را شناخته و با هدف واحد و همدلی در این زمینه دغدغه ای ندارد. همچنین با برگزاری نشست های مختلف و مناظرات فضای همکاری بین دو طرف ایجاد شده است.

 

وی نفوذ فرهنگی را از جمله بسترهای نفوذ دانست و گفت: آوردن مذاهب و مکاتب منحط غربی از بسترهای نفوذ فرهنگی است.

 

مسؤول کمیته ی دانشجویی یوم الله 13 آبان اظهار کرد: وظیفه ما حراست از شریان های اقتصادی کشور است که با برگزاری نشست و با دعوت از کارشناسان اقتصادی کشور انجام می گیرد. در دوران پسابرجام باید از ورود کالاهای مصرفی جلوگیری کرد.

 

هادی باادب به بیان برنامه های روز 13 آبان پرداخت و گفت: در اجتماع بزرگ دانشجویی و دانشگاهیان در 13 آبان حماسه ای برای نقش آفرینی دانشجویان ایجاد خواهد شد. چهارشنبه 8 صبح در میدان بسیج دانشجویان و اساتید دانشگاه طلیعه دار راهپیمایی خواهند بود و به راهپیمایی مردم خواهد پیوست و از خیابان امام رضا تا حرم مطهر ادامه خواهد داشت، تا باعث عزت اسلام شود.

 

وی اظهار کرد: پیش بینی شده است 8 هزار تا 10 هزار دانشجو در راهپیمایی حضور یابند. برای برگزاری مراسم با شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و فرمانداری هماهنگی صورت گرفته است.

 

شعار«مرگ بر آمریکا» را کسی به ملت ایران نیاموخته است بلکه از دل ملت جوشش یافت

هاشمیان، دبیر کمیته دانشجویی یوم الله 13 آبان گفت: 13 آبان مصداق عینی استکبار ستیزی بوده است و تلاش برای استکبار ستیزی ادامه خواهد یافت.

 

وی در ادامه افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» را کسی به ملت ایران نیاموخته است بلکه از دل ملت جوشش یافت باید از کسانی که ظلم های آشکار و نهان آمریکا را در این چند ساله دیده اند، پرسید چرا در مقابل بدعهدی آمریکا سکوت کرده اند، ما به آمریکا هیچ گونه اعتمادی نداریم و مذاکره با آنها هیچ منفعتی برای ما ندارد.

 

هاشمیان به بیان برنامه های این دهه پرداخت و گفت: در این دهه بیش از 100 نشست سیاسی، جلسات پرسش و پاسخ، فضاسازی در قالب های مختلف، 300 سری نمایشی در فضای دانشگاهی استان، در دانشگاه آزاد، فردوسی، پیام نور، غیرانتفاعی و علوم پزشکی برگزار شده است. 5هزار دانشجوی مبلغ به مدارس خواهیم فرستاد.

 

وی در ادامه افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر راهپیمایی را خواهیم داشت. حضور در نمایشگاه بین المللی با همکاری خبرگزاری تسنیم و بسیج رسانه صورت گرفته است. دیوار نویسی با عنوان «دیوار جیغ» و شب شعر نیز برگزار خواهد شد.

 

دبیر کمیته دانشجویی یوم الله 13 آبان برنامه های 12 آبان را تشریح کرد: در دانشگاه فردوسی برتانه ی «آمریکا بدون روتوش» با حضور نادر طالب زاده و کنی سبا ،رهبر وحدت تمدن آفریقا ؛ در دانشگاه فرهنگیان «جنایات آمریکا» با حضور موسی دان فودیو ،وکیل و مدافع حقوق بشر؛ در دانشگاه الزهرا «هزاران حرف نگفته» با حضور امام سلطان رحمان محمد ،اندیشمند مسلمان آمریکایی و مدرس تمدن اسلامی در دانشگاه اسلامی شیکاگو ؛ در دانشگاه منتظری همایش «استکبار ستیزی» با حضور علی داگلاس نیومن ،هنرمند آمریکایی ؛ در دانشگاه علوم پزشکی همایش «مرگ بر آمریکا» و اربعین فاجعه ی منا با حضور خانواده های شهید احمدی روشن، طهرانی مقدم و همدانی و با حضور وحید جلیلی، حاج خلیل موحدی، حجت الاسلام پژمانفر و مداحی حاج احمد واعظی و میهمانانی از آمریکا و در دانشگاه آزاد مناظره مصطفی باقرزاده و امیر حسین نوربخش برگزار خواهد شد.

 

وی به تشریح برنامه های روز 13 آبان پرداخت و گفت: قرائت بیانیه تشکل دانشجویی، سخنرانی یکی از شرکت کنندگان در تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا، سخنرانی پدر احمدی روشن، به آتش کشیدن پرچم آمریکا و همچنین به نشانه ی فرمایش رهبری نابودی اسرائیل در 25 سال آینده ،2040 پرچم اسرائیل به آتش کشیده خواهد شد.

 

وی در پایان اظهار کرد: 10تا 15 ایستگاه استکبارستیزی در دانشگاه های مشهد نیز بر پا خواهد شد. /861/201/ب3

ارسال نظرات