۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۹۸۴۱
در مشهد؛

همایش بزرگ «مرگ بر آمریکا» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ «مرگ بر آمریکا» با حضور خانواده های گرانقدر شهید احمدی روشن، طهرانی مقدم، همدانی و خانواده های معزز شهدای مدافع حرم برگزار شد.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بزرگ «مرگ بر آمریکا» سه شنبه شب در تالار ابن سینا با حضور خانواده های گرانقدر شهید احمدی روشن، طهرانی مقدم، همدانی و خانواده های معزز شهدای مدافع حرم و حجت الاسلام پژمانفر، حاج خلیل موحد، وحید جلیلی و با مداحی حاج احمد واعظی و جمعی از دانشجویان و مردم برگزار شد.

 

وهب همدانی، فرزند شهید همدانی با بیان این که پدرش در وصیت نامه اش خود را سرباز ولایت معرفی کرده است، گفت: هدف شهید تکلیفش بود، هر جا که تشخیص می دادند باید ورود داشته باشند وارد می شدند، چه در جریان فتنه 88 و چه در جریان مقاومت سوریه ورود به موقع پیدا کردند.


 

شهید همدانی تدابیر رهبری را عملیاتی می کرد

وی افزود: شهید همدانی تدابیر رهبری را چه در فتنه 88، چه در اقتصاد مقاومتی و چه در فتنه شام عملیاتی می کرد و عقیده داشتند نباید نشست و باید حرکت کرد.

 

فرزند شهید همدانی اظهار کرد: پدرم در 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن و نیز در صحنه مقاومت لبنان و سوریه حضور داشتند.

 

همدانی بیان کرد: در زمان فتنه 88 وقتی وارد شد که دشمن برنامه ریزی وسیعی کرده بود و فضا غبارآلود بود و تشخیص حق و باطل برای مردم سخت شده بود.

 

وی در ادامه گفت: شهید همدانی برنامه جدایی صف فتنه گران از فریب خوردگان را طراحی کرد. خیلی ها به ایشان گفتند که چون مقبول هستید و ورودتان تبعاتی ایجاد می کند وارد این قضیه نشوید. ولی چون بحث تکلیف بود شهید همدانی ادامه دادند.

 


همدانی به رفتار شهید در جریان فتنه 88 پرداخت و اظهار کرد: وی از نیروهای تحت امرش خواسته بود تا می توانند رأفت اسلامی داشته باشند. ایشان با فریب خوردگان تساهل و تسامح داشتند ولی با سران فتنه رفتارشان متفاوت بود.

 

همدانی گفت: ایشان به نسل جوان بسیار خوش بین بودند و اعتقاد داشتند در بین جوانان کسانی هستند که اگر بهتر از جوانان دفاع مقدس نباشند کمتر نیز نیستند.

 

وی اظهار کرد: انقلاب راه خود را پیدا کرده است و  به دنیا صادر شده است.

 

محمد طهرانی مقدم برادر شهید حاج حسن طهرانی مقدم گفت: شهید طهرانی مقدم از قبل از انقلاب و نیز در 8 سال دفاع مقدس حضور فعال داشت. وی را پدر موشکی ایران و پارسای بی ادعا می نامیدند.

 

وی افزود: ایشان در شرایط سخت جنگ و تحریم با پشتوانه دانشجویان و ملت با دست خالی اختراعات مختلفی در عرصه های هوا فضا، دریا و ساحل به دریا داشتند.

 

برادر شهید طهرانی مقدم به بیان عکس العمل شهید در برابر مصوبه شورای همکاری خلیج فارس پرداخت و گفت: مصوبه آنان در مورد جزایر سه گانه ی ایران بود و ایشان چندین تونل در جنوب کشور ایجاد کرد و موشک هایی را ساماندهی کردند تا اگر تهدیدی از سوی کشورهای عرب صورت گیرد به راحتی بتوانیم رگ های حیاتیشان را قطع کنیم.

 

وی به بیان گفته شهید طهرانی مقدم پرداخت و اظهار کرد: اگر رهبری اراده کنند حیفا و تلاویو را نیز با خاک یکسان خواهد شد.

 

طهرانی مقدم با اشاره به الهام گرفتن جوانان از شهدا، گفت: جوانان از شهدا الگو بگیرند و کشور را در همین مسیر به اوج برسانند.

 

وی اظهار کرد: اخلاص در رأس همه کارهای ایشان بود و نیز در خط ولایت و عاشق ولایت فقیه بودند.

 

مادر شهید احمدی روشن با اشاره به ویژگی‌های شهید مصطفی احمدی روشن گفت: ایشان در مقابل دوستان و اقوام و آشنایان بسیار مهربان ولی در مقابل دشمن بسیار جدی بودند.

 

وی در ادامه افزود: شهید احمدی روشن مطیع رهبری بودند و کسی که مخلصانه خدمت کند اجرش شهادت است.

 

مادر شهید احمدی روشن با بیان این که ما در شرایط حساسی به سر می بریم اظهار کرد: مطیع رهبری باشیم و خواسته ی ایشان را دریابیم و آن را انجام دهیم./861/202/ب1

ارسال نظرات