۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۰۰۴۳۳

برگزاری نخستین نشست شورای منطقه‌ای با موضوع آموزش بهداشت و ارتقا فرهنگ سلامت

خبرگزاری رسا ـ اولین نشست منطقه‌ای معاونت سلامت و امور بیمه‌ها با موضوع « آموزش بهداشت و ارتقاء فرهنگ سلامت » در نشست شورای منطقه‌ای مرکز ـ شمال برگزار شد.
مرکز خدمات

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در اولین نشست منطقه‌ای معاونت سلامت و امور بیمه‌ها، ضمن بیان سخنانی به اهمیت موضوع آموزش و ارتقاء فرهنگ سلامت و نقش آن در پیشگیری از بیماری‌ها پرداخت و هدف از این‌گونه جلسات را  گسترش فعالیت‌های پیرامون آموزش و بهره‌مندی از انواع آن حتی با حداقل امکانات دانست.


افزایش تعاملات با ادارات و نهادها و سازمان‌های مرتبط اعم از دانشگاه‌های علوم پزشکی، لزوم برنامه‌ریزی مناسب و تلاش حداکثری در جذب و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گوناگون از موارد مطرح شده توسط معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات بود.


در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین عدالت مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به اینکه لازم است طلاب استفاده حداکثری از مزایای رایگان بودن خدمات تأمین اجتماعی نمایند بیان داشت: مسئولین محترم استان‌ها می‌بایست با دقت زیاد قرارداد بیمه آسیا با بیمارستان‌ها را رصد و نظارت نمایند.


ایشان در پایان نسبت به لزوم بازنگری پرونده‌های مستمری‌بگیران تأکید کرد.


در ادامه جلسه دکتر علی یوسفی فرد مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات به بیان اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های این اداره کل مرتبط با این امر پرداخت.


ایشان اظهار داشت: با توجه به اینکه این فعالیت، کاری جدید می‌باشد، تلاش و جدیدت بیشتری را مطالبه می‌کند.


وی در خصوص ارزش آموزش و ارتقاء فرهنگ سلامت در میان طلاب  و روحانیون بیان کرد: طلاب و روحانیون به عنوان افراد تحصیل کرده و مستعد به آموزش، از الگوهای جامعه بوده و با توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌های غنی ازجمله منبر و تریبون، توانایی بالایی در گسترش این آموزه‌ها دارند.


 ایشان در ادامه به بعضی از اقدامات ذیل اشاره کرد :
1. دستیابی به آمار بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی شایع در هر استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی
2. نحوه اطلاع‌رسانی مناسب و دسترسی به جامعه هدف
3. انتخاب هدفمند جامعه نیازمند به آموزش
4. استفاده از امکانات گوناگون استانی از جمله فضای فیزیکی مناسب، کتب، مقالات، نشریات و... جهت تقلیل هزینه‌های تمام شده
5. آشنایی با سیاست‌های مرتبط با این موضوع به منظور دسترسی به مطالب و نکات آموزشی و چاپ و تکثیر و توزیع مناسب آنها در بین جامعه هدف
6. طراحی و تهیه بسته‌های مناسب سلامت جهت توزیع در گردهمایی‌ها و همایش‌های استانی
7. بررسی و ارزیابی نتایج حاصل از ارائه آموزش‌ها و ارائه گزارش همکاران استان.


در این جلسه که در گرگان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین عدالت مدیرکل امور بیمه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی رئیس اداره امور استان‌ها و مدیران مرکز خدمات استان‌های قم، مازندران، البرز و نماینده مدیران استان‌های تهران و سمنان و همچنین مسئولین نمایندگی‌های مرکز خدمات در بابل ، شهرری، دماوند، شاهرود، خوانسار و پردیسان حضور داشتند و به ایراد نقطه نظرات و عملکردهای حوزه تحت مدیریتی خود پرداختند./843/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات

ارسال نظرات