۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۰۳۰۸۴

تبلیغات گسترده علیه مسلمانان در فضای مجازی پس از حملات پاریس

خبرگزاری رسا ـ اسلام ستیزان برای نشان دادن چهره ای نادرست از مسلمانان اقدام به انتشار تصاویر و اطلاعات مجعول علیه مسلمانان در شبکه های اجتماعی می کنند.
ويندر جوبال مرد کانادايي پيرو آيين سيک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از حمله تروریستی پاریس همانند سایر حملات ترورریستی افرادی در راستای منافع کشورهای غربی دست به تبلیغ علیه اسلام و مسلمانان می زنند.

 

از جمله برجسته ترین این اقدامات، تکرار ادعای واهی تروریست بودن همه مسلمانان در رسانه ها و نیز تبلیغات منفی و دروغ در شبکه های اجتماعی است.

 

درست پس از حملات تروریستی جمعه شب در پاریس، تصویری از یک مرد در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر منتشر شد که در آن چنین القا می شود که وی با قرآنی در دست و با داشتن جلیقه ای انتحاری بر تن، مسلمانی فرانسوی و از عوامل عملیات تروریستی در پاریس است.

 

صاحب این تصویر که در اصل یک مرد سیک از کشور کانادا بود، بعد از دیدن عکس خود را در رسانه های اجتماعی گفت که آنچه در اصل در دست من بوده یک تبلت است که با آن جلوی آینه از خود عکس گرفته ام و اسلام ستیزان با استفاده از نرم افزار ویرایش تصویر، بجای تبلت قرآن را در دست من قرار داده اند.

 

تاثیر منفی تصویر ویرایش شده ویندر جوبال با جلیقه انتحاری و قرآن، تا جایی بود که حتی در صفحه اول لارازون یکی از روزنامه معتبر اسپانیا منتشر شد و بعد از آن در صفحه اول دو روزنامه ایتالیا و نیز شبکه تلویزیونی این کشور نیز قرار گرفت.

 

باید به این نکته توجه داشت که اسلام ستیزان با اقدامات تبلیغاتی خود علیه مسلمانان در کشورهای مختلف غربی، موجب تحریک احساسات عمومی علیه مسلمانان شده اند. تا جایی که در چند روز بعد از حمله تروریستی پاریس، چند مسجد در کشورهای کانادا، اسپانیا و فرانسه به آتش کشیده شد و عده ای از شهروندان اروپای در تظاهراتی متعدد، خواستار اخراج مسلمانان از کشورهای خود شدند.

 

شایان ذکر است که ویندر جوبال با انتشار تصویر اصلی خود در رسانه های اجتماعی در پی برطرف کردن سوء برداشت ها و سوء استفاده ها از تصویر خود بر آمد./847/ب901/د

ارسال نظرات