۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۶۱۲
مدیر حوزه علمیه خراسان:

فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود

خبرگزاری رسا_مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: ایجاد هماهنگی در سیاست های اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و ابلاغ سیاست ها وبرنامه های سال تحصیلی این حوزه و پیگیری مصوبات اجلاسیه سال گذشته از اهداف تشکیل این اجلاسیه است.
حجت الاسلام فرجام

حجت الاسلام فرجام مدیر حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هدف از تشکیل این جلسه سالانه را ایجاد هماهنگی در سیاست های اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و ابلاغ سیاست ها وبرنامه های سال تحصیلی این حوزه و پیگیری مصوبات اجلاسیه سال گذشته دانست.


 وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته، اجلاس مدیران مدارس علمیه را با موضوع وقف و زکات و احیای این سنت در مدارس علمیه برگزار کردیم و امسال نیز این اجلاسیه با گزارشی از پیگیری ها و تصمیماتی برای ادامه موضوعات مورد نظر مدیران برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان یکی از محورهای اساسی اجلاس سالانه مدیران را در سال جاری وقف در مدارس علمیه عنوان کرد و افزود : در گذشته بودجه های مدارس علمیه عمدتا از طریق موقوفاتی بوده که خیرین کم و بیش برای تحصیل علوم دینی طلاب در نظر می گرفتند که امروزه باید این موقوفات توسط مدیران مدارس علمیه و مسئولین امر شناسایی و احیا و همچنین فرهنگ وقف نیز در جامعه ترویج شود.


مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: در گذشته مهمترین پشتوانه مالی حوزه های علمیه استفاده از موقوفات بوده است.


وی اظهار کرد : درحال حاضر، گام های موفقی در زمینه احیای موقوفات برداشته شده و در سال گذشته، رقبات متعددی از ناحیه متدینین برای مدارس و حوزه های علمیه وقف شده است که امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد./859/303/ب3

ارسال نظرات