۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۶۷۳
نماینده مجلس:

شهید مفتح مسجد جاوید را پایگاهی برای جوانان انقلابی قرار داد

خبرگزاری رسا ـ مفتح گفت: زمانی که مسجد جاوید به عنوان مسجد نوبنیاد آماده بهره‌بردای شد، مسؤولان مسجد درخواست امامت مسجد از سوی شهید مفتح را داشتند، ایشان نیز پذیرفت و اینجا را پایگاهی برای حضور جوانان انقلابی قرار داد.
304650 304650 304650 304650 304650

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادمان «مسجد، انقلاب و رهبری» امروز سه شنبه 3 آذر با حضور محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، و مردم مومن و انقلابی در مسجد جاوید برگزار شد.

 

در این مراسم محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل و شهیدان، گفت: زمانی که این مسجد به عنوان مسجد نوبنیاد آماده بهره‌بردای شد کسانی که برای این مسجد زحمت کشیده بودند درخواست امامت مسجد از سوی شهید مفتح را داشتند، ایشان نیز پذیرفتند و اینجا را پایگاهی برای حضور جوانان انقلابی قرار دادند.

 

وی افزود: ایشان طی مراسم‌ و سخنرانی‌ها در این مسجد کلاس‌هایی را نیز برگزار می‌کردند به گونه‌ای که فضای مسجد مملو از جوانان انقلابی و مومن می‌شد.

 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در راه مبارزه با رژیم پهلوی یکی از سخنرانانی که شهید مفتح پیگیری کرده و دعوت کردند رهبر معظم انقلاب بودند، رهبر معظم انقلاب به تناسب شهادت امام صادق(ع) درباره طاغوت و شهادت ایشان و جریان امامت شیعه سخنرانی کوبنده، مهیج و شیوایی را بیان کردند.

 

فرزند شهید مفتح افزود: در اثر همین سخنرانی دو یا سه روز بعد رهبری را در مشهد و شهید مفتح را در تهران دستگیر کرده و در مسجد را بسته و حتی اجازه برگزاری نماز را نیز ندادند.

 

مفتح بیان داشت: این حادثه روز سوم آذر مصادف با 25 شوال سال 53 رخ داد اگر کسانی باشند که حرکات انقلابی جوانان مسلمان و انقلابی مسجد جاوید را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند متوجه خواهند شد که در بستر آن زمان با وجود خفقان که همه صداها خوابیده بود حرکت این جوانان بزرگ بوده است.

 

وی گفت: شهید مفتح از شاگردان نزدیک حضرت امام راحل بودند از روحیات حضرت امام راحل آگاه بودند در آن زمان تنها شخصیتی که تحصیل و تدریس همزمان حوزه و دانشگاه را با هم داشتند ایشان بودند.

 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ایشان زبان دانشجو و حوزوی را می‌شناخت با آرمان‌های حوزه علمیه و اسلام ناب محمدی آشنا بودند چنین شخصیتی در دانشگاه با حرکت‌های انقلابی اسلام را تبلیغ‌ می‌کردند.

 

مفتح بیان داشت: حرکت‌ انقلاب‌های سال 56 و 57 را شهید مفتح و شهید مطهری در تهران و دیگر شهرها سامان دادند که امروز انقلاب ما پرقدرت در دنیا می‌درخشد./807/202/ب1

ارسال نظرات