۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۴۷۶۹
معاون ارتباطات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

دوازدهمین اجلاس مدیران مدارس حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دوازدهمین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه این اجلاس با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی برگزار می‌شود و همچنین در این اجلاس آیت الله مقتدایی و یکی از مسؤولان کشور در این اجلاس به سخنرانی می‌کنند.
نشست خبري دوازدهمين اجلاس سراسري مديران حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران، ظهر امروز، در نشست خبری دوازدهمین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به برنامه‌ها و اهداف این اجلاس اشاره کرد و گفت: به منظور بحث و تبادل نظر و تجربیات مدیران حوزه علمیه خواهران از سال 85 تا کنون این اجلاس برگزار شده است و امسال نیز دوازدهمین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در قم برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان بیان کرد: بسترسازی هدفمند و تحکیم ارتباط بین مدیران مدارس و مرکز، دستیابی به راهکارهای عملی به منظور رفع معضلات و مشکلات پیش روی مدارس، انتقال آخرین تجربیات مرکز به مدیران مدارس، از جمله اهداف دوازدهمین اجلاس است.

 

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: این همایش هر ساله با یک موضوع محوری برگزار می‌شود و موضوع محوری دوازدهمین اجلاس، تربیت، تبلیغ و رسالت حوزه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان عنوان داشت: این اجلاس از شنبه 7 آذر تا دوشنبه 9 آذرماه در مجتمع یاوران مهدی (عج) آغاز می‌شود و در مراسم افتتاحیه حضرت آیت الله سبحانی و همچنین آیت الله مقتدایی و یکی از مسؤولان کشور در این اجلاس به سخنرانی می‌کنند.

 

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران عنوان داشت: این اجلاس دارای 9 کمیسیون همچون تکنولوژی تبلیغ، تبلیغ مکتوب، آموزش و تبلیغ، تبلیغ سنتی، تبلیغ چهره به چهره است که مدیران در کمیسیون‌های تخصصی با کارشناسان بحث و تبادل نظر انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان ابراز کرد: در این زمان 6 هزار طلبه وبلاگ نویس وجود دارد و 30 هزار طلبه در شبکه کوثرنت حوزه علمیه خواهران با هم مرتبط هستند و مباحثات علمی انجام می‌دهند که در این اجلاس در کمیسیون ویژه ای راهکارها و راهبردهای تبلیغ فضای مجازی ترسیم می‌شود.

 

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: نشست نظام تربیتی حوزه علمیه خواهران و نشست عوامل مؤثر بر سبک زندگی خانواده، دو برنامه تخصصی در این اجلاس است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان اظهار کرد: در این گردهمایی 421 مدیر مدارس و 27 مدیر استانی، حضور دارند که به درباره گسترش فعالیت‌های علمی و تبلیغی مدارس حوزه علمیه خواهران تبادل نظر انجام می‌دهند.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بسیاری از علمای و امام جمعه‌های سراسر کشور بر گسترش مدارس حوزه علمیه خواهران تأکیید داشتند، گفت: تعداد مدارس از 136 مدرسه به 440 مدرسه در سطح دو، سه و چهار فعالیت دارند؛ که اکنون به دنبال کیفی‌سازی مدارس هستیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان بیان کرد: حوزه، یک آموزشگاه صرف دروس حوزوی نیست و هدف متعالی و پروش طلبه و مبلغ فعال در جامعه را دنبال می‌کند؛ یک طلبه توانایی تأثیرگذاری میان اقشار مختلف مردم را کسب کند، بنابراین خواهران طلبه باید در این عرصه توانایی‌های خود را افزایش دهد.

 

وی بیان کرد: در سال‌های نخست برخی از مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران از مدیران مدارس آموزش و پرورش تشکیل یافته بودند، اما اکنون تمام مدیران حوزوی داری مدارک سطح دو، سه و چهار حوزه هستند.

 

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: در سال جاری 44 مدیر جذب حوزه علمیه خواهران شدند؛ پیش از ورود به عرصه مدیریت، یک دوره آموزش قبل از خدمت و پس از ورود مدیر نیز دوره تخصصی ضمن خدمت ویژه آنها برگزار می‌شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات