۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۰۷۸
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن وظیفه روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: از وظایف روحانیت جلوگیری از نفوذ دشمن در ابعاد مختلف به ویژه در بخش فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تأکید دارند.
305078 305078 305078 305078 305078

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد شاهرودی مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، امروز پنج‌شنبه 5 آذر در همایش علما و روحانیون به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج طلاب، که در حسینیه الزهرا(س) سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد، گفت: روحانیت 4500 شهید در دوران دفاع مقدس داشته که از پیشتازان عرصه علم، معنویت، جهاد و شهادت بودند.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس روحانیت بیشترین شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که نخستین شهید این انقلاب و نهضت امام راحل شهید یونس رودباری است.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، عنوان کرد: شهید سید یونس رودباری طلبه‌ای بود که در دوم فروردین ماه سال 42 در حمله دژخیمان رژیم پهلویی به مدرسه فیضیه مجروح شده و بعد از 13 روز تحمل جراحات وارده به شهادت رسیدند امام راحل در شان این طلبه شهید فرموند: من سید یونس را از فرزند خود بیشتر دوست دارم.

 

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به رسالت روحانیان و طلاب بسیجی اظهار داشت: روحانیت بسیجی که دغدغه دفاع از اسلام را دارد باید طبق فرمایش امام راحل بر نخستین رسالت خود یعنی پاسداری از شعار نه شرقی و نه غربی محافظت کند.

 

وی افزود: از دیگر وظایف روحانیت جلوگیری از نفوذ دشمن در ابعاد مختلف به ویژه بخش فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید دارند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در پایان خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلا ناب محمدی جان خود را تقدیم کردند بنابراین باید طلاب بسیجی درباره رسالتی که بر عهده دارند به وظایف خود عمل کنند.

 

همچنین در این همایش سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، گفت: بر اساس فرمایش امام راحل بسیج شجره طیبه و مصداق واقعی لشکر مخلص خدا در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: هدف از شکل‌گیری بسیج در جمهوری اسلامی ایران با شکل‌گیری گروه‌های مقاومت در سایر نقاط دنیا متفاوت است به همین دلیل امام راحل بسیج را شجره طیبه نامیدند.

 

طلاب نیاز بسیج را برآورده کنند

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، عنوان کرد: شجره طیبه بیسج همیشه در سخت‎ترین شرایط کشور به عنوان حامی و پشتیبان نقش ایفا کرده است امروز بسیج طلاب می‌تواند در آنچه مورد نیاز بسیج است نقش داشته باشد.

 

نصیری افزود: حضور روحانیت در انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است، امروز نیز انقلاب به این نقش طلاب نیازمند است.

 

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، در پایان خاطرنشان کرد: امروز تز دشمن لطمه زدن به اسلام و مسلمانان جهان و به ویژه انقلاب اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به آن تذکر دادند بنابراین طلاب باید به این مساله توجه خاص داشته باشند./807/202/ب1

ارسال نظرات