۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۱۵۵

مردم یمن در مقابل سفارت روسیه در صنعا تجمع اعتراضی برگزار کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم یمن در اعتراض به تداوم حمله‌های جنگده عربستان به یمن در مقابل سفارت روسیه در صنعا تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع اعتراض آميز مردم يمن در مقابل سفارت روسيه در صنعاء

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نهادهای سیاسی، سازمان های دانشجویی و جامعه مدنی، روز گذشته (پنجشنبه) به منظور اعتراض به تداوم تجاوز عربستان و همپیمانان آمریکایی-غربی آن به یمن و محاصره ظالمانه این کشور، مقابل سفارت روسیه به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل تجمع اعتراض آمیز بر پا کردند.

 

 شرکت کنندگان در این تجمع تداوم سکوت جهانی و سازمان های حقوق بشری نسبت به جنایات عربستان و هم پیمانانش در حق مردم یمن اعم از کشتار جمعی و محاصره ظالمانه در زمینه های مختلف را محکوم کردند.


معترضان یمنی با صدور بیانیه ای از روسیه به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند نقش فعال خود نسبت به توقف تجاوز، رفع محاصره و اجازه ورود غذا، دارو و فرآورده های نفتی را ایفا کند.


این بیانیه از سازمان ملل خواست به مسؤولیت اخلاقی و تاریخی خود نسبت به تجاوز و محاصره مردم یمن توسط عربستان و هم پیمانانش عمل کرده و برای توقف کشتار جمعی و محاصره مردم یمن سریعا اقدام کند.

 

صادق ابو شوارب عضو کمیته انقلابی عالی جنبش انصار الله یمن گفت: تجاوز عربستانی ـ آمریکایی به یمن، جنایتی است که کودکان، زنان و زیر ساخت شهرها را در سکوت بین المللی شرم آور هدف قرار داده است.


وی تاکید کرد: تجمع های اعتراضی هر هفته در مقابل دفتر سازمان ملل و سفارت روسیه در صنعا برگزار می شود تا اینکه سازمان ملل، جامعه بین المللی و سازمان های بشر دوستانه بر اساس نقش و مسؤولیت خود نسبت به توقف تجاوز و تداوم جنایت جنگی و رفع محاصره ظالمانه از یمن اقدام نماید.


ابوشوارب، محاصره ظالمانه مردم یمن را مخالف قوانین بین المللی و ارزشهای انسانی و بین المللی دانست و گفت: ما در برابر دیدگان جهان در معرض کشتار جمعی و تجاوز وحشیانه ای قرار گرفته ایم که به بیمارستان ها، مدارس، راهها، پل ها، تاسیسات بهداشتی و زیر ساخت ها نیز رحم نمی کند.


شخصیت های دیگری به نمایندگی از سازمان های جامعه مدنی یمن ضمن محکوم کردن تداوم تجاوز عربستان به یمن، خواستار توقف تجاوز و رفع محاصره ظالمانه از یمن شدند.


عربستان و کشورهای هم پیمان آن از 26 مارس 2015(ششم فروردین) تاکنون، صنعا پایتخت و دیگر شهرهای یمن را مورد حمله هوایی قرار داده اند که تاکنون هزاران یمنی در این حملات کشته یا زخمی شده اند و بسیاری از زیر ساخت های اصلی شهرهای یمن و مناطق مسکونی آن تخریب شده است./981/ب101/ک

ارسال نظرات