۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۱۷۷
امام جمعه موقت اصفهان:

دلیل انحراف برخی مسؤولان ترس و طمع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شرایط کاندیداتوری در مجلس گفت: هر کس که می‌تواند از عظمت این ملت دفاع کند کاندیدا شود و هر کس که دنبال دنیا است، از نامزد شدن در مجلس بگذرد؛ تمام مشکل مسؤولان که منحرف می‌شوند یا به جاده خاکی می‌زنند به دلیل طمع یا ترس است.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به  روز همبستگی با ملت فلسطین، گفت: حضرت امام(ره) بر این مطلب تأکید داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این اصل تکیه کرده‌اند و اخیرا نیز فرمودند که ما هر چه در توان داشته باشیم، برای کمک به این ملت مظلوم دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نزدیک به 60 سال است که فلسطین را اشغال کردند، خانه‌هایشان را خراب کردند و مزارعشان را نابود کردند اما از نظر آمریکا فلسطین تروریست شده است، کسانی که اعتراض می‌کنند چرا به فلسطین کمک می‌کنید، توجه کنند که پیامبر اکرم(ص) فرمود هر کس ندای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند، مسلمان نیست، این پیام اسلام و پیام پیامبر اکرم(ص) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با تسلیت روز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس در سال 1316 ابراز کرد: او مرد عجیبی بوده است، وقتی به او گفتند چرا این گونه حرف می‌زنی، گفت خداوند دو چیز به من نداده، یکی ترس و دیگری طمع، تمام مشکل مسؤولان که منحرف می‌شوند یا به جاده خاکی می‌زنند به دلیل طمع یا ترس است.

وی گفت: هر کس که می‌تواند از عظمت این ملت دفاع کند کاندیدا شود و هر کس که دنبال دنیا است، از نامزد شدن در مجلس بگذرد، شهید مدرس نمونه این افراد است که تحت تربیت امام حسین(ع) قرار گرفته‌اند، امام حسین(ع) می‌فرمایند آزادگان جهان یزید من را مخیر کرده بین شهادت و ذلت اما هیهات که ما ذلت را بپذیریم.

نمایندگی مجلس هدفی برای به دست آوردن زرق و برق دنیا نشود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: به نمایندگان مجلس می‌گویم که زرق و برق دنیا تمام می‌شود، اسم و رسم این دنیا تمام می‌شود، سعی کنید برای خدا ثبت‌نام کنید و برای خداوند کار کنید، این درد و دل رهبر است، می‌گوید مراقب باشید که آمریکا در شما نفوذ نکند، گاه نفوذها نفوذهای شخصی است، گاهی هم به صورت جریانی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج گفت: بسیج از متن مردم برخاسته است و همه باید بسیجی شویم، این طور نیست که بسیج یعنی مأمور در انتظامات و در جنگ‌ها امروز بسیج از کشور ما پا را فراتر گذاشته است، اگر شما پیروزی‌هایی در عراق و سوریه می‌بینید به دلیل بسیج مردمی است، یمنی که در برابر ابرقدرتهای ایستاده است، این بسیج آن جا راه پیدا کرده و آمریکا را به ذلت خواهد کشید.

وی با مهم برشمردن روز نیروی دریایی ابراز کرد: یکی از قهرمانان کشور ما، نیروی دریایی و دلاوران ما هستند، آن‌ها نه تنها از آب‌های ما حمایت می‌کنند، بلکه از آب‌های بین‌الملی نیز محافظت می‌کنند و تنها نیرویی است که در برابر دزدان دریایی ایستاده‌اند.

 

وی در خطبه اول با اشاره به اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: این مقام اباعبدالله به دلیل بندگی ایشان است، امام حسین(ع) همه چیز را در راه عشق به خدا فدا کرد، عشق و محبت به امام حسین(ع) را نمی‌‌توان با حساب‌های مادی تعبیر و تفسیر کرد، هر چه هست به برکت تقوا است.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور روسیه به ایران، اظهار کرد: این رییس جمهور بدون تشریفات و بدون برخورد و ملاقات با هیچ شخصیتی مستقیم به بیت رهبری برای ملاقات با رهبر انقلاب جهان اسلام به دیدار ایشان آمدند، این عزت ریشه در عزت حسینی دارد، آقای پوتین در سفر قبلی گفته بود، ساعاتی که در خدمت رهبر معظم انقلاب بودم، احساس می‌کردم در خدمت عیسی مسیح(ع) هستم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: پوتین عزتی به رهبر معظم انقلاب نداد، بلکه او خودش عزت پیدا کرد، لذا رهبر معظم انقلاب جمله بسیار ارزشمندی را درباره پوتین گفتند که شما یک انسان بزرگ و قهرمان جهانی هستند، او از رهبری عزت گرفت و عزت رهبر از خداوند است و اگر ما بنده خداوند شدیم، خدا همه چیز را به ما عطا می‌کند./914/پ201/ج1

ارسال نظرات